۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۸۸۶۳۶

برگزاری تظاهرات در بیروت به‌مناسبت سی‎وسومین سالروز جنایت «صبرا و شتیلا»

خبرگزاری رسا ـ ده‌ها لبنانی و فلسطینی به‌مناسبت سی و سومین سالروز جنایت کشتار هزاران نفر از ساکنان اردوگاه «صبرا و شتیلا» به‌دست فالانژیست‌ها و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیروت تظاهرات برگزار کردند.
کشتار صبرا و شتيلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ده‌ها فلسطینی و لبنانی با برگزاری تظاهراتی به‌ مناسبت سی و سومین سالروز کشتار صبرا و شتیلا، به ‌سمت مزار شهدای این جنایت در داخل اردوگاه آوارگان فلسطینی «صبرا و شتیلا» در بیروت حرکت کردند.

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم‌های فلسطین و لبنان و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: ما خواهان محاکمه و مجازات عاملان این کشتار هستیم و هیچ کس این فاجعه را فراموش نخواهد کرد.

 

تعدادی از خانواده‌های شهدا نیز که در این تظاهرات شرکت داشتند، با در دست داشتن تصاویر فرزندان شهید خود شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سر دادند.

 

از سوی دیگر سازمان حق بازگشت «ثابت» با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که کشتار صبرا و شتیلا یکی از بارزترین شواهد بر جنایت صهیونیست‌ها در تاریخ آوارگی فلسطینیان در لبنان است که هنوز هم خاطره تلخ آن در اذهان فلسطینیان و تمامی آزادگان جهان که با ملت فلسطین اعلام همبستگی می‌کنند، باقی مانده است.

 

این سازمان با اشاره به اینکه کشتار صبرا و شتیلا با گذشت زمان از اذهان پاک نمی‌شود، از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا دادخواست‌های حقوقی و تعقیب عاملان این جنایت اعم از فرماندهان و سربازان رژیم اشغالگر و شبه‌نظامیان لبنانی و تمامی کسانی را که دست داشتن آنها در این جنایت هولناک ثابت شده است، به جریان انداخته و آنها را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهد.

 

در تاریخ 16 سپتامبر سال 1982 نیروهای فالانژیست‌ با همدستی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه صبرا و شتیلا یورش برده طی 3 روز تعداد زیادی از ساکنان این اردوگاه از جمله کودکان و زنان را با استفاده از سلاح سرد به قتل رساندند که بر اساس آمارها حدود 3هزار نفر از مجموع 20هزار نفر ساکن این اردوگاه در این جنایت به قتل رسیدند.

 

بر اساس آمار آژانس کاریابی و امدادرسانی فلسطین (آنروا) تعداد آوارگان فلسطینی در لبنان حدود 460 هزار نفر اعلام شده است که در 12 اردوگاه واقع در مناطق مختلف لبنان پراکنده شده‌اند./1321/ب102/د

ارسال نظرات