۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۸۸۶۷۶
معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم:

حوزه علمیه مرکز معنویت و تهذیب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام همتیان با بیان این‌که حوزه علمیه مرکز معنویت و تهذیب است، گفت: طلاب باید قدر حوزه علمیه و فضای معنوی و اساتید خود را بدانند و در حفظ این فضای معنوی و علمی کوشا باشند.
حجت الاسلام محمد همتيان مديركل اداره اخلاق حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام همتیان‌، معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم در جمع طلاب مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب اغتنام و غنیمت‌شمردن فرصت‌های مناسب را مورد تأکید قرار داد.


وی ادامه داد: در طول زندگانی انسان نسیم‌هایی می‌وزند که لازم است، انسان برای بهره‌بردن از این فرصت‌های مناسب و نسیم‌های الهی خود را در معرض آن قرار دهد و از آن نسیم‌های الهی که از توفیقات خداوند متعال برای بندگان است، بی‌بهره نشود.


معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع)، تصریح کرد: فرصت‌های خیر و مناسب در طول زندگانی انسان‌ها به‌‌مثابه ابرهایی است که به سرعت حرکت می‌کنند و از میان می‌روند، بنابراین توجه به این فرصت‌ها ضروری است.


وی با توصیه طلاب به نماز شب، ادامه داد: بهره‌گیری از نسیم‌های الهی و فرصت‌ها معنوی تنها نصیب کسی خواهد شد که سحرخیز باشد و به نماز شب اهتمام داشته باشد.


حجت‌الاسلام همتیان خاطرنشان کرد: باید نعمت‌های الهی را یاد کرد و به نعمت‌های الهی شکرگزار بود، قدر حوزه علمیه و فضای معنوی و اساتید خود را بدانید و در حفظ فضای معنوی و علمی مدرسه علمیه خود کوشا باشید، حوزه مرکز معنویت است.


وی در قدر و منزلت محصلان علوم دینی، خدمتگزاری فرشتگان به طلاب را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید طوری عمل کنیم، تهذیب کنیم، درس بخوانیم تا در روز قیامت در مقابل حضرت حجت(عج) سرافکنده و خجل نباشیم.


معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با دعوت طلاب به علم و معنویت، ابراز داشت: تحصیل علم و معنویت سبب ساز دنیا و آخرت خوب است، نگرانی و دغدغه دنیا را نداشته باشد؛ شهید مطهری کسی بود که دانشگاه تهران در محضر او از علمش بهره‌مند بود و اساتید آن مجذوب شهید بودند.


وی با توصیه به نماز اول وقت، گفت: دنبال مسائل عرفانی کذایی رفتن صحیح نیست، همین نماز اول وقت انسان را به بالاترین مقامات می‌رساند، آیت‌الله قاضی می‌گوید اگر کسی با نماز اول وقت به جایی نرسید به من جسارت کند.


حجت الاسلام همتیان با اشاره به آسیب‌های تعلقات بی جا در تربیت طلاب، ابراز داشت: تعلق و عادت به موبایل و وقت گذرانی با آن و با افراط در دوستی سبب زمین‌گیری طلبه است./854/202/ب2

ارسال نظرات