۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۸۸۷۲۵

حماس خواستار اخراج سفرای رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی شد

خبرگزاری رسا ـ جنبش حماس، کشورهای عربی را به اخراج سفرای رژیم اشغالگر در واکنش به اقدامات اخیر سربازان این رژیم در مسجد الاقصی فراخواند.
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حماس با انتشار یک بیانیه‌ ای، از کشورهای عربی خواست که با واکنشی مشترک علیه اقدامات اسرائیل در حمله به مسجد الاقصی، سفرای این کشور را از خاک خود اخراج کنند.

 

در این بیانیه همچنین از کشورهای اسلامی درخواست شد تا با فشار سیاسی و حقوقی بر اسرائیل، حملات و جرایم این کشور علیه مسجد الاقصی را متوقف سازند.

 

حدود 50 شهرک‌ نشین یهودی چند روز گذشته به بهانه "عید روش هشانا"، روز اول سال عبری به همراه اوری ارئیل، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی وارد مسجد الاقصی شدند. نظامیان اسرائیل به فلسطینیان معترض به ورود این گروه با بمب صوتی، گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی حمله کردند. چندین فلسطینی از جمله زنان در نتیجه این حملات زخمی شدند.

 

پیش از این نیز در نوامبر 2014 میلادی، سربازان صهیونیستی با ورود به مسجد الاقصی، به فلسطینیان با استفاده از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی حمله کرده بودند. در این حمله، سربازان اسرائیلی فرش‌های مسجد را زیر پا گذاشته، قرآن‌ها را روی زمین انداخته و در و شیشه‌های مسجد را تخریب کرده بودند.

 

"دنیس مایکل روهان" یهودی استرالیایی در 21 آگوست سال 1969 وارد مسجدالاقصی شده، محراب مسجد و منبر هزار ساله آن را به آتش کشیده بود./982/ب101/د

ارسال نظرات