۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۸۸۷۴۲
فضل الله:

حج فرصت مناسبی برای مجهز شدن مسلمانان به سلاح وحدت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت لبنان بهترین نتیجه مراسم حج را تجلی وحدت اسلامی دانست و گفت: حج یک فرصت مناسب برای بازگشت حقیقی به سوی خداوند است.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت لبنان پس از رسیدن به شهر مکه به منظور ادای فریضه حج با برخی از حاجیان لبنانی ساکن کشورهای مختلف دیدار کرد و در مورد ابعاد گوناگون حج سخن گفت.


فضل الله به تاثیر مراسم بزرگ حج در تعالی روح آدمی پرداخت و گفت: حج فرصتی برای بازگشت حقیقی به سوی خداوند است و در نهایت این ضیافت، قلب انسان از محبت الهی سرشار خواهد شد.


این روحانی لبنانی ادامه داد: در مراسم حج که پیروان همه مذاهب اسلامی در کنار هم به عبادت مشغول هستند، وحدت بین مسلمانان به معنای حقیقی کلمه تجلی پیدا می کند و این مساله می تواند مقدمه ای برای نهادینه شدن وحدت در تمام کشورهای اسلامی باشد.


امام جمعه بیروت وحدت مسلمانان را بهترین نتیجه مراسم حج دانست و گفت: در این شرایط که اتحاد بین مسلمانان قوی ترین سلاح در مقابله با دشمنان اسلام است، می توان در ایام حج به این سلاح قوی مجهز شد.


فضل الله در پایان دوران کنونی را دوران فتنه خواند و گفت: سازمان‌های حقوق بشری و مجامع بین المللی نسبت به اقدامات کسانی که در کشورهای اسلامی اختلاف افکنی می کنند، هیچ واکنشی نشان نمی دهند. مساله آوارگان سوری که به کشورهای اروپایی پناهنده شده اند بحران جدیدی است که در منطقه دیده می شود و بر کشورهای اسلامی لازم است که در جهت سامان دهی این افراد اقدام مفیدی انجام دهند./1321/ب902/د

ارسال نظرات