۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۸۸۸۲۶
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

آل‌سعود مأمور ضربه زدن به اسلام است/ امت اسلام اجازه ندهد مسجد الاقصی به دست پلید صهیونیست ها بیفتد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان حادثه مکه را ناشی از بی‌تدبیری و بی‌کفایتی آل‌سعود خواند و گفت: آل‌سعود مأمور است که به اسلام ضربه بزند و اکنون در یمن نیز مردم را به خاک و خون می‌کشند و باید گفت قطعا آن‌ها از کفار پلیدتر هستند.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي ن‍ژاد در مسجد صفاري كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با دلخراش خواندن حادثه سقوط جرثقیل در مکه گفت: این نشان از بی‌کفایتی آل‌سعود و بی‌تدبیری آن‌ها است، امیدواریم هر چه زودتر به برکت اهل‌بیت(ع) آل‌سعود نابود شود، آل‌سعود مأمور است که به اسلام ضربه بزند و اکنون در یمن نیز مردم را به خاک و خون می‌کشند و باید گفت قطعا آن‌ها از کفار پلیدتر هستند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: آل‌سعود در سال 66 مردم ایران را به خاک و خون کشیدند، آل‌سعود خود را امام الحرمین می‌داند و افتخارشان این است که نوکری زوار را می‌کنند اما باید گفت از کفار پلیدتر هستند، زیرا مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند و مال و اموال مسلمانان را علیه خود اسلام به کار می‌گیرند.

وی با بیان این که امروز روز حمایت از مسجد الاقصی است و امروز بعد از نماز جمعه از اسرائیل غاصب اعلام تنفر می کنیم، تصریح کرد: نباید گذشت مسجد الاقصی به دست این پلیدها بیفتد، در این چند روز بیش از صد و صدپنجاه هزار نفر را زندانی کرده‌اند که امیدواریم خداوند این غده سرطانی را از قلب کشورهای اسلامی نابود کند.

وی با تسلیت درگذشت عالم ربانی آیت‌الله خزعلی خاطرنشان کرد: ایشان حافظ قرآن و نهج‌البلاغه و ولایی و دلسوز بود، مفسر قرآن و نهج‌البلاغه بودند، بنیاد بین‌المللی غدیر را راه‌اندازی کردند و ریاست آن را بر عهده داشتند و اهل انجام مستحبات بود، وی عاشق امیرالمؤمنین(ع) بود اما نمی‌گفت که تنها محبت ایشان کافی است.

امام جمعه اصفهان همچنین با تسلیت درگذشت شاعر و مداح اهل‌بیت(ع) اصفهان، آقای اشتری به جامعه مداحان استان اصفهان و سردار اشتری رییس نیروی انتظامی استان اصفهان، از درگاه الهی درخواست علو درجات و محشور شدن وی را با اهل‌بیت(ع) را کردند.

امام جمعه اصفهان همچنین با تسلیت سالگرد شهادت امام باقر(ع) اظهار کرد: امام باقر(ع) زحمت‌های بسیاری برای اسلام و شیعه کشیدند، زمانی که بنی‌امیه با بنی‌عباس درگیر بودند، امام شاگردان بسیاری تربیت کرد و احادیث بسیاری از این امام همام به ما رسیده است، امام باقر(ع) از این فرصت بسیار استفاده کردند.

ما در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک خود را واگذار نکردیم

وی با گرامیداشت روز ترویه و هشتم ذی‌الحجه و حرکت امام حسین(ع) از مکه به سوی کوفه در هفته آینده خاطرنشان کرد: خیلی از مردم تعجب کردند و به امام گفتند اکنون شما باید حج تان را به جا بیاورید، قصد داشتند امام را در آن سرزمین به شهادت برسانند، روز بعد آن نیز روز عرفه است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: امروز هم صندوق‌هایی آماده است برای این که مردم کمک بکنند، مهرماه است و باید به فکر دانش‌آموزان نیازمند باشیم، هر کس به اندازه وسع خودش کمک بکند که خدای نکرده دانش‌آموزی باشد که لباس منظمی نداشته باشد و باید از جنس‌های خوب انفاق کنیم.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این روز روزی است که دشمن جنگ را بر ایران تحمیل کرد، ما کاری کردیم که در طول تاریخ ایران صورت نگرفته است، همواره هر وقت دشمن به ایران حمله می‌کرد، بخشی از ایران را واگذار می‌کردند، هشت سال جنگ خونین با قدرت‌های بزرگ دنیا برگزار شد اما یک وجب از خاکمان را به دشمن واگذار نکردیم.

وی همچنین در خطبه اول با اشاره به این که مشرکان بت‌ها را شفیعان خود در نزد خداوند قرار می‌دادند، افزود: خداوند می‌فرماید این‌ها حرفی می‌زنند که نظیر آن در آسمان‌ها و زمین پیدا نمی‌شود، شفیع بودن ائمه(ع) نیز به معنای واسطه فیض بودن آنان است و این که برخی می‌گویند اگر خدا هم نخواهد حضرت عباس(ع) بخواهد حل می‌شود اشتباه است.

همچنین پس از نماز جمعه مردم مؤمن و خداجوی اصفهان با راهپیمایی از در مسجد امام(ره) به سمت میدان حافظ خشم و انزجار و نفرت خود را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر رژیم صهیونیستی»، «الله اکبر» اعلام کردند./914/پ201/ج

ارسال نظرات