۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۸۸۸۵۶
آیت الله نابلسی:

لبنانیان 25 سال است آفتاب زندگی باکرامت را ندیده‎اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه صیدای لبنان از بی اعتمادی مردم این کشور به دولت سخن گفت و تصریح کرد: ناکارآمدی نظام سیاسی کشور در حل مشکلات مردم اوضاع را بحرانی‎تر کرده است.
آيت الله عفيف نابلسي، مدير حوزه علميه امام صادق (ع) لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا (س) برگزار شد، به مشکلات متعدد مردم در کشور اشاره کرد و گفت: مردم به دلیل ناکارآمدی دولت، اعتمادی به نظام حاکم در کشور ندارند.

 

وی افزود: مردم دریافته اند که سیاستمدران و کسانی که زمام امور را در دست دارند، بدون توجه به دشواری ‌هایی که با آن گریبان‎گیر هستند، به فکر منافع حزبی خود بوده و حتی به ندای اعتراض مردم نیز توجهی نمی کنند.


این عالم لبنانی تاکید کرد: با وجود وعده‌های مکرر مسؤولان، قریب به بیست و پنج سال است که آفتاب زندگی با کرامت در لبنان طلوع نکرده است و تقریبا تمام مراکز دولتی و مؤسسات وابسته به دولت به تعطیلی کشیده شدند.

 

آیت الله نابلسی ادامه داد: اینکه مسؤولان در مورد حفظ امنیت کشور ابراز نگرانی می کنند، کافی نیست و تا زمانی که درباره انتخابات و همچنین جلوگیری از فساد در کشور تصمیم جدی گرفته و قانونی وضع نشود، اوضاع به همین شکل وخیم باقی خواهد ماند.

 

امام جمعه صیدای لبنان در پایان به سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایت‌های اسرائیل غاصب در مسجد الاقصی پرداخت و خاطر نشان کرد: این سکوت موجب می شود که صهیونیست‌ها به زودی پروژه نابودی و یهودی سازی این مسجد را نهایی کنند. ساخت "هیکل سلیمان" بر روی خرابه‌های این مسجد نیز جزو همین پروژه استعماری است./1321/ب901/د

ارسال نظرات