۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۸۸۸۶۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مردم و مسؤولان اجازه ندهند برنامه ‌های شادی و مجالس عروسی به گناه کشیده شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: مردم و مسؤولان اجازه ندهند برنامه ‌های شادی و مجالس عروسی به گناه کشیده شوند و سنت‌ های خوب دینی آغشته به محرمات شود و همواره روز به روز نیز در جامعه گسترش پیدا کند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، به سالروز آغاز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار ارزشمند و مغتنمی است که انسان به این عرصه هشت سال دفاع جانانه خوب بیندیشد و زوایای پنهان و ناگفته آن برای نسل جوان بیان شود.

 

امام جمعه شهرکرد با یادآوری این که هشت سال دفاع مقدس برای ما سراسر خیر و برکت بود، خاطرنشان کرد: دست‌یابی به انواع تجهیزات و سلاح ‌های نظامی، صنایع موشکی و دفاعی از مهمترین دستاوردها و برکات جنگ هشت سال دفاع مقدس است.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که اهل تقوا در برابر حلال و حرام الهی حساس و دغدغه‌ مند هستند، گفت: اهل تقوا، مؤمن و غیرتمند هستند و در برابر حلال و حرام الهی بی‌ تفاوت نیستند و عکس العمل نشان می‌دهند اما باید خودش را در جامعه نشان بدهد.

 

وی افزود: متأسفانه برخی از جلسات و محافل به نام عروسی و امثال آن، به سمت مشروبات الکلی و کارهای حرام رفته ‌اند و علنی مرتکب گناه می ‌شوند و به یقین اهل تقوا نمی ‌تواند نسبت به این مسائل بی ‌تفاوت باشد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خطاب به مؤمنین و اهل تقوا گفت: شما پرورش یافته متکب اهل بیت عصمت و طهارت هستید و غیرت دینی دارید؛ بنابراین غیرت دینی و ایمانی شما نباید اجازه بدهد که انواع حرام و گناه در محافل و مجالس با هر نام و عنوانی صورت گیرد و حرام و حلال الهی با هم مخلوط شود.

 

این مقام مسؤول تأکید کرد: مسؤولان اجازه ندهند برنامه ‌های شادی و مجالس عروسی به گناه کشیده شوند و سنت‌ های خوب دینی آغشته به محرمات شود و همواره روز به روز نیز در جامعه گسترش پیدا کند.

 

حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: متأسفانه امروز در جامعه شاهد مزاحمت ‌های خیابانی، رواج ساز و آوزهای حرام و شکسته شدن حریم مَحرم و نامحرم هستیم که اهل تقوا باید این را جدی بگیرد و نسبت به آن عکس ‌العمل جدی نشان بدهد.

 

وی با اشاره به این که شهرکرد دارالمؤمنین است، گفت: برخی ‌ها تصور نکنند که شهرکرد یک شهر کوچک است و فضا در این جا نسبت به دیگر استان ‌ها بازتر است و می ‌توانند مرتکب هر گناهی که می‌خواهند بشوند چرا که اهل تقوا با غیرت دینی خود به این گونه افراد اجازه نخواهند داد.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه به هفتم ذی الحجه سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و گفت: آن امام بزرگوار کرسی علم و دانش را گستراند و مکتب تشییع را زنده کرد و عرصه‌ای را برای بهره‌مندی بشریت از تعالیم و معارف شیعی و قرآنی فراهم کرد و بعد از آن نیز فرزند بزرگوارشان این راه را تکمیل و شاگردان فراوانی را در این عرصه تربیت کردند.

 

وی پیام امام باقر(ع) به مسلمانان که از جناب جابر ابلاغ شد را یادآور شد و افزود: امام باقر(ع) به وسیله جابر به ما پیام داده است که جابر سلام مرا به شیعانم برسان و به آن‌ ها بگو آن ‌چه که بین خدا و انسان نزدیکی ایجاد می‌ کند تنها و تنها اطاعت و بندگی خداست و به غیر از این دل را به هیچ چیز دیگر خوش نکنید.

 

حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: آن چه که از عزاداری ‌ها، محبت ما به اهل بیت عصمت و طهارت و دعا و راز و نیاز مهم‌تر و اساسی‌تر است عمل دینی، حرام و حلال خدا را جدی گرفتن و اطاعت محض از خدای متعال است؛ اگر غیر از این باشد محبت اهل بیت به هیچ دردی نمی‌خورد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه ذی ‌الحجه، همه‌ مردم را به بهره‌ گیری معنوی از ساعات و روزهای مهم این ماه شریف به‌ خصوص روز بزرگ عرفه توصیه کرد و افزود: روز عرفه روز ارتباط انسان با خدا و بهره‌مندی از ثانیه ثانیه لحظه‌ های آن است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر ضرورت توجه و تأمل در مضامین و معانی دعای عرفه و خارج شدن از ظواهر، تصریح کرد: باید روز عرفه را قدر دانست و دعاهای پرمضمون این روز را با تأمل و تفکر خواند و توشه ‌ای برای مسیر دشوار و طولانی زندگی برگرفت.

 

خطیب نماز جمعه شهرکرد افزود: عید قربان برای کسی عید واقعی است که بتواند از فرصت روز و دعای عرفه بهترین استفاده را ببرد و به معنای واقعی کلمه بنده خدا بشود در غیر این صورت روز عید قربان باید عزا بگیرد./9457/202/ب1

ارسال نظرات