۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۸۸۸۶۶
نویسنده مصری:

یمن پیروز جنگ است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و روزنامه نگار مصری گفت: یمن به تنهایی توانست عربستان و 9 کشور عضو ائتلاف را شکست دهد و ائتلاف در حالی که قادر به پایان دادن جنگ نیست، ادعای پیروزی می‎کند.
محمد حسنين هيکل روزنامه نگار معروف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد حسنین هیکل  نویسنده و روزنامه نگار مصری در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی با اظهار نگرانی نسبت به اوضاع بد مردم یمن در نتیجه تجاوز کشورهای عرب، نوشت: تجاوز به یمن از ابتدا اشتباه بزرگی بود.

 

وی خطاب به عربستان و دیگر کشورهای عضو ائتلاف علیه یمن گفت: پایداری، صلابت و دفاع مردم یمن از خاک خود در برابر متجاوزان حیرت انگیز و ستودنی است.

 

«هیکل» با بیان اینکه «از یمن به دلیل آنکه عرب است، دفاع می کنم و جنگ در این کشور، نزاع برای بقا یا فنا است»، افزود: یمن بسیار بزرگتر از آرزوها و طمع ورزی های شما است و من مطمئن هستم یمن برنده اصلی این جنگ است و اگر دستور آمریکا نبود ما شاهد چنین جنایاتی در یمن نبودیم.

 

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند./981/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات