۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۸۸۸۹۸
روزنامه تایمز خبر داد؛

بیش از 3 هزار مظنون تروریستی در انگلیس تحت نظر هستند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه تایمز روز جمعه فاش ساخت، دستگاه‎های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس بیش از 3 هزار مظنون به توطئه چینی برای حملات تروریستی در خاک این کشور، تحت نظر دارند.
تروريست

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه تایمز به نقل از منابع امنیتی نوشت: دستگاه جاسوسی داخلی انگلیس 'ام آی 5 ' و پلیس ضد تروریسم، در حال رصد این 3 هزار انگلیسی که دیدگاه های افراط گرایانه دارند، هستند.


تایمز به نقل از این منابع افزود: این سه هزار نفر که در میان آنها جوانان و نوجوانان انگلیسی نیز حضور دارند، به نقطه ای رسیده اند که می توانند در آینده نزدیک اقدام به عملیات در خاک انگلیس کنند.


این روزنامه نوشت: تجزیه وتحلیل های صورت گرفته از فعالیت افراط گرایان نشانگر آن است که شمار مظنونان به اعمال خشونت بار که در حال حاضر تحت نظر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس قرار دارند، نسبت به سال 2007 میلادی، بیش از 50 درصد افزایش داشته است.


به نوشته این روزنامه، در سال 2007 میلادی دستگاه های امنیتی انگلیس فهرستی شامل 2 هزار نفر که در حمایت از القاعده فعال بودند، تحت نظر داشتند.


تایمز افزود: شمار این افراد در طی دو سال گذشته به دلیل درگیری های سوریه و فعالیت گروه تروریستی داعش به سرعت افزایش داشته است اگرچه بیشتر این مظنونان هرگز به سوریه نرفته اند اما تحت نفوذ تبلیغات گروه های تروریستی و افراط گرا در شبکه های آنلاین قرارگرفته اند.


این روزنامه نوشت: براساس برآوردهای صورت گرفته از سال 2011 میلادی تاکنون، در حدود یک هزار انگلیسی برای پیوستن به گروه های افراطی به سوریه رفته اند و از کل این افراد 300 نفرشان به انگلیس بازگشته اند و 70 نفرشان در جریان درگیری ها در سوریه و عراق کشته شده اند.


این روزنامه نوشت: محققان در جریان بررسی های خود متوجه یک همپوشانی میان مظنونان افراط گرا و کسانی که دچار مشکلات رفتاری و روانی هستند، شده اند و به همین دلیل کارکنان سیستم بهداشت عمومی انگلیس به برنامه مبارزه با افراط گرایی که هدف آن شناسایی نشانه ها و رفتارهای افراط گرایانه است، پیوسته اند.


به نوشته تایمز، بیش از نیمی از افراد افراط گرا که در فهرست مظنونان به تروریسم قرار دارند در شهر لندن به ویژه در شرق و غرب این کلان شهر، و مابقی در غرب و جنوب شرقی منطقه میدلندز و شهر منچستر زندگی می کنند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات