۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۸۸۸۹۹

انتقاد دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از برخورد مجارستان با آوارگان سوری

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن انتقاد از رفتار نیروهای امنیتی مجارستان با آوارگان سوری، از دولت مجارستان خواست به قوانین بین المللی حقوق بشر به ویژه درباره آوارگان سوریه که در نتیجه تشدید جنگ و فجایع انسانی مجبور به ترک کشورشان شده‌اند، احترام بگذارد.
اياد مدني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ایاد مدنی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از برخورد خشن و نامقبول ماموران پلیس مجارستان با آوارگان سوری که تلاش می کنند از طریق مرزهای صربستان وارد این کشور شوند، ابراز نارضایتی کرد .
 
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اقدام پلیس مجارستان در استفاده از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش برای متفرق کردن آوارگان سوری را غیر قابل قبول دانست.
 
وی از دولت مجارستان خواست به قوانین بین المللی حقوق بشر به ویژه درباره آوارگان سوریه که در نتیجه تشدید جنگ و فجایع انسانی مجبور به ترک کشورشان شده اند، احترام بگذارد.
 
ایاد مدنی همچنین از اقدام پارلمان اروپا در تصویب قانونی برای توزیع 120 هزار آواره سوری در کشور های اروپایی استقبال کرد .
 
با تصمیم پارلمان اروپا 120 هزار آواره سوری که هم اکنون در کشورهای ایتالیا ، یونان و مجارستان حضور دارند، در کشورهای اروپایی اسکان داده می شوند./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات