۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۸۸۹۱۶
یکی از ائمه جمعه مصر:

کفر حقیقی آن است که مسلمانی گردن مسلمان دیگری را بزند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سنفا مصر در خطبه‌های نماز جمعه به تبیین و تشریح مبادی جهانی حقوق بشر در خطبه‌های حجة الوداع رسول گرامی اسلام(ص) پرداخت.
نشأت زارع امام جمعه مسجد سنفا مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشأت زارع امام جمعه و سخنران مسجد سنفا مصر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تاکید کرد که پیامبر اکرم (ص) 14 قرن پیش در خطبه‌های حجة الوداع، به تبیین و تشریح مبادی جهانی حقوق بشر پرداخت.

 

زارع گفت: رسول گرامی اسلام در حجة الوداع، به تشریح مبادی حقوق بشر، شیوه‌های مبارزه با تندروی و قومیت گرایی و برابری و مساوات میان همه انسان‌ها پرداختند. پیامبر اکرم (ص) بیان کردند که تنها ملاک برتری افراد بر یکدیگر تقوی و عمل صالح است و هیچ فردی با قوم، مذهب، نسبت، مال، جمال و زیبایی بر دیگری فضیلت ندارد.

 

وی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با موضوع «حقوق بشر در سایه خطبه حجة الوداع» افزود: کفر حقیقی آن است که مسلمانی گردن مسلمان دیگری را بزند. امروز در سرزمین‌های اسلامی بدون دخالت هیچ دشمنی، جنگ و خونریزی گسترش یافته است. کشورها نابود و مردم آوارده شدند زیرا مردم از دستورات رسول اکرم (ص) فاصله گرفته و خون انسان‌ها همچون آب آشامیدنی بی‌ارزش شده است.


سخنران نماز جمعه مسجد سنفا خاطر نشان کرد: حضرت محمد (ص) بر حرمت جان، مال و ناموس مسلمانان بر یکدیگر تاکید داشته و بر شیوه غلط جاهلیت در جنگ، خونریزی، کشتار و بی توجهی به حرمت زنان و حقوق آنان مهر باطل زدند./981/ب901/د

ارسال نظرات