۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۸۸۹۶۳

مراسم بزرگداشت جان باختگان حادثه مسجدالحرام در مکه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت جان باختگان حادثه مسجدالحرام که با حضور سرپرست حجاج ایرانی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، روحانیت معظم، جمعی از مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و زائران بیت الله الحرام در محل هتل دارهادی مکه مکرمه برگزار شد.
حجت الاسلام راشديزدي در مراسم بزرگداشت جان باختگان حادثه مسجدالحرام

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در مراسم بزرگداشت جان باختگان حادثه مسجدالحرام که با حضور سرپرست حجاج ایرانی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، روحانیت، جمعی از مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و زائران بیت الله الحرام در محل هتل دارهادی برگزار شد طی سخنانی از مرگ به عنوان برگ جدیدی از دفتر زندگی انسان یاد کرد و گفت: مسئله مرگ مانند سایر مسائل زندگی انسان حادثه ای در طول عمر انسان پدید می آید.


وی با بیان اینکه انسان دائما در حال ریزش و رویش سلول است گفت: مرگ یک نوع تغییر شکل است و نباید به خاطر آن عزا بگیریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به علت ترس انسان از مرگ اشاره کرد و گفت: عدم شناخت از مرگ موجب می شود تا انسان فکر کند با مرگ همه چیز به انتها می رسد در حالی که مرگ پایان کار نیست بلکه مرحله دیگری از زندگی است.

 

وی با اشاره به وجود زندگی در دنیای دیگر گفت: مرگ در واقع تولد اصلی انسان است و با مرگ زندگی واقعی انسان شروع می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین راشدیزدی با بیان اینکه نام دو گروه بعد از مرگ ظاهری همچنان در دل ها و یادها می ماند گفت: علما و شهدا دو گروهی هستند که هیچگاه نام و یادشان از دل ها و یادها نمی رود و تا قیام قیامت نامشان چون خورشید خواهد درخشید.

 

وی در خاتمه کشته شدگان حادثه مسجدالحرام را در ردیف شهدا عنوان کرد و گفت: کشته شدگان در حادثه اخیر مسجدالحرام به این علت که در بهترین مکان هستی یعنی در پشت مقام حضرت ابراهیم (ع) جان به جان آفرین تقدیم کرده اند حتما اجر شهدا را خواهند داشت./1330/د101/ی 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات