۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۸۹۰۰۵
نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد مطرح کرد؛

ضرورت اهتمام به فضای معنوی مراکز آموزشی/ استواری قامت آموزش در گرو برپایی قامت نماز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی اقامه نماز را از میان برنده بسیاری از آسیب ها بیان کرد و گفت: نماز ستون دین است، و برای برپا ماندن ستون، باید آن را اقامه کرد و اگر قامت نماز شکسته شود، قامت آموزش نیز شکسته خواهد شد و اگر می خواهیم فضای آموزشی موفقی داشته باشیم باید به فضای معنوی به ویژه اقامه نماز در مراکز آموزشی توجه جدی تری صورت گیرد.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد، پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان نجف‌آباد با محوریت اقامه نماز جماعت در مدارس، که در سالن اجتماعات هنرستان دکتر شریعتی برگزار شد، گفت: برپایی این گونه جلسات و نشست ها، نباید به دید اضافه شدن مسؤولیت مدیران نگاه شود، و تمام این جلسات در جهت همکاری و ایجاد راهکارهای بهتر برای امر تعلیم و تربیت است.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به این که بحث معنویت در مدارس باید بالاتر از بحث آموزشی قرار گیرد، افزود: آن چه سبب آرامش و به دنبال آن رشد یک مجموعه آموزشی خواهد شد، بالا رفتن سطح معنویت در آن مجموعه است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: با آنکه برنامه های آموزشی زمان زیادی را از دانش آموزان می گیرد، ولی مهم‌تر از محتوای آموزشی، بحث های تربیتی و اخلاقی است به خصوص در زمانی که فضاهای مجازی و شبکه های ماهواره ای در میدان جنگ نرم، جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده اند، تا دانش آموزان را از فضای درس بیرون آورند.

 

امام جمعه نجف‌آباد یکی از دغدغه های والدین را وجود مراکز آموزشی که رنگ و بوی مذهبی داشته باشند، بیان کرد و افزود: فضاهای آموزشی ما باید به گونه ای باشد که شادابی که در طول 9 ماه تحصیل ایجاد می شود، در تمام طول سال جریان داشته باشد.

 

وی اقامه نماز را از میان برنده بسیاری از آسیب ها بیان کرد و گفت: نماز ستون دین است، و برای برپا ماندن ستون، باید آن را اقامه کرد و اگر قامت نماز شکسته شود، قامت آموزش نیز شکسته خواهد شد و اگر می خواهیم فضای آموزشی موفقی داشته باشیم باید به فضای معنوی به خصوص اقامه نماز در مراکز آموزشی توجه جدی تری صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد با بیان این که دین برای مقابله با این گونه تهدیدها، چهار پناهگاه را معرفی می کند، بیان کرد: پناهگاه اول، توحید است، «کَلِمَةُ إلاَ اِله اِلاَّ اللّهُ حِصْنِیِ»، و پناهگاه دوم، تمسک به قرآن کریم است چنان که در روایات وارد شده است که در آخرالزمان حوادث و فتنه های تاریکی به سوی شما می آید، که جز تمسک به قرآن مأمنی وجود ندارد.

 

وی در ادامه بیان داشت: تمسک به ولایت اهل بیت «وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی» سومین پناهگاهی است که دین در مقابله با فتنه ها و آسیب ها بیان کرده است و آخرین پناهگاه، نماز است که در روایات به عنوان دژ و پناهگاهی در برابر آسیب ها بیان شده است.

 

حجت الاسلام حسناتی حضور مدیران و معلمان در صفوف نماز مدارس را از جمله شیوه های ترغیب دانش آموزان به نماز بیان کرد و افزود: برگزاری یک نماز صوری، عادی و با زور هدف اقامه نماز در مدارس نیست، بلکه باید راهکارهایی به کار ببریم تا نماز برای دانش آموزان جذاب و شیرین شود و این امر به کمک شما مدیران و معلمان مدارس میسر است و مدیرانی که خالصانه و با عشق و ایمان به میدان بیایند، موفق تر خواهند بود.

 

وی در پایان از مدیران مدارس و همه مجموعه هایی که در راستای بحث نماز در مدارس کمر همت بسته اند، تشکر و قدردانی کرد و افزود: برگزاری دوره هایی برای ائمه جماعات مدارس که با مسائل روز آشنا شده و بتوانند بهترین راهکارهای را برای تشویق دانش آموزان به کار ببرند، بهاء دادن و تعامل با ائمه جماعات مدارس توسط شما مدیران از دیگر راهکارها در جهت جذب بیشتر دانش آموزان است. /1306/202/ب2

ارسال نظرات