۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۸۹۰۳۴

سخنگوی بسیج مردمی خواستار جایگزینی سربازی اجباری به جای قانون گارد ملی عراق شد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی بسیج مردمی عراق تأکید کرد که قانون سربازی اجباری جایگزین مناسبی برای قانون گارد ملی این کشور است و می تواند از مردم محافظت کند.
بسيج مردمي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الاسدی، سخنگوی بسیج مردمی عراق، امروز در مصاحبه با خبرنگاران به انتقاد از قانون گارد ملی این کشور پرداخت و گفت: پیش نویس فعلی قانون گارد ملی عراق مورد قبول بسیج مردمی نیست.


وی افزود: قانون گارد ملی با توجه به اصرار برخی از سیاستمدارن بر تصویب آن موجب حمایت و پشتیبانی بهتر از بسیج مردمی، آوارگان و عشایر نمی‎شود.


سخنگوی بسیج مردمی تصریح کرد: ما درپی قانونی هستیم که از بسیج مردمی حمایت کند و موجب دفاع از مردم و اراضی عراق در برابر تهدیدهای موجود در منطقه شود.


وی با اشاره به سخنان برخی از اعضای پارلمان مبنی بر بازگشت قانون خدمت اجباری سربازی گفت: با بازگشت قانون خدمت اجباری سربازی دیگر احتیاجی به قانون گارد ملی عراق نیست زیرا قانون سربازی همه شهرها، طائفه و بخش‎های مختلف کشور را شامل می‎شود.


گفتنی است پیش نویس فعلی قانون گارد ملی عراق به گواه بسیاری از شخصیت های عراقی زمینه ساز جنگ های خونین دراز مدت و سرآغازی برای فروپاشی این کشور محسوب می شود و در برخی مواد آن بمب هایی کار گذاشته شده است که هر لحظه می تواند نتایج اسف باری به دنبال داشته باشد./994/ب902/د

 

ارسال نظرات