۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۸۹۰۴۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد؛

لزوم ترویج فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که هنوز کارهای زیادی در حوزه اقتصاد مقاومتی در پیش داریم، گفت: باید بهره‌وری را افزایش داده و فرهنگ مصرف کالاهای داخلی را در کنار بالابردن کیفیت و کاهش قیمت تعقیب کرده همچنین باید وابستگی بودجه دولت را به بودجه نفت قطع کنیم.
حجت الاسلام محمد رجايي

حجت الاسلام محمد رجایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: این که گفته شود دولت در این زمینه تلاش نکرده درست نیست چرا که تلاش‌هایی صورت گرفته اما این تلاش‌ها کافی نبوده و باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سلامت بیان کرد: یکی از مسائل عمده‌‌ایی که دولت برای رفاه مردم انجام داده طرح نظام جامع سلامت بوده که بار سنگینی از روی دوش افراد کم بضاعتی که دچار بیماری بودند برداشته و رضایت مندی از این جهت ایجاد کرده است همچنین کاهش نرخ تورم نیز از جمله دیگر اقدمات دولت بوده که اگر بتواند این روند را ادامه داده و به اعداد و ارقامی با نرم ادبیات اقتصادی برسد می‌تواند آثار خوبی در بلند مدت در اقتصاد داشته باشد که تمام اینها می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

 

وی با تأکید بر این که هنوز کارهای زیادی در حوزه اقتصاد مقاومتی در پیش داریم، تصریح کرد: باید بهره‌وری را افزایش داده و فرهنگ مصرف کالاهای داخلی را در کنار بالابردن کیفیت و کاهش قیمت تعقیب کرده همچنین باید وابستگی بودجه دولت را به بودجه نفت قطع کنیم.

 

حجت الاسلام رجایی ادامه داد: امسال بالاجبار وابستگی بودجه دولت به نفت در حدود 34 درصد کاهش پیدا کرد که امیدوار هستیم این روش ادامه پیدا کند و صرفا این کاهش وابستگی به دلیل اضطرار دولت نبوده نباشد و بعد هم که گشایشی در دروازه‌های ارزی ایجاد می‌شود این روش را ادامه داده و دروازه‌های ارزی را برای کارهای زیر بنایی و خرید تکنولوژی و توسعه نیروی انسانی مورد استفاده قرار دهیم.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود هیأت‌های خارجی به کشور اظهار کرد: ورود این هیأت‌ها طبیعی بوده و به دلیل این که مدتی تحریم بودیم برخی شرکت‌های خارجی تشویق شدند که به ایران بیایند که البته این رفت و آمدها هم می‌تواند تهدید و هم فرصتی برای ما باشد و مهم این است که ما از این فرصت چگونه استفاده می‌کنیم.

 

وی افزود: اگر ورود هیأت‌های خارجی به معنی سرازیر شدن کالاهای نهایی خارجی به کشور ما باشد طبیعتا این به ضرر اقتصاد ما و افزایش بیکاری می‌شود اما اگر ورود آنها منجر به سرمایه‌گذاری و تولید محصولات مشترک در کشور باشد می‌تواند منجر به افزایش اشتغال در کشور شود که هم سطح تکنولوژی ما را ارتقا داده و هم کالاهایی که به صورت مشترک تولید می‌کنیم را می‌توانیم در بازارهایی که آنها در آن نفوذ دارند صادر کرده که در نتیجه صادرات ما افزایش پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام رجایی تأکید کرد: بنابراین صرف ورود هیأت‌ها می‌تواند مثبت باشد به شرطی که ما از آنها خوب استفاده کنیم و این به هنر خود ما برمی‌گردد که بتوانیم از این فرصت پیش آمده به نفع تولید ملی استفاده کنیم./1304/302/ب3

ارسال نظرات