۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۸۹۰۶۲
شیخ نعیم قاسم:

قانون انتخابات کنونی حامی فساد در لبنان است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان از مسؤولان خواست که فرصت‌های پیش آمده برای حل مشکلات سیاسی کشور را از دست ندهند.
نعيم قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، در مراسم فارغ التحصیلی دانش آموختگان مدارس المهدی منطقه الحدث لبنان به اوضاع سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی منطقه که درگیر بحران‌های امنیتی و سیاسی عمیقی شده، لبنان از ساختار امنیتی و سیاسی پایداری برخوردار است.


وی افزود: تحلیلگران سیاسی که در مسائل منطقه نظارت داشته و مطالعه می کنند، در تحلیل علت درگیر نشدن لبنان به مشکلات عمیق کشورهای منطقه به بن بست رسیده اند و آن را قریب به معجزه قلمداد می کنند.


این روحانی لبنانی ادامه داد: مصلحت لبنان و کشورهای منطقه در استقرار امنیت کشور است اما متاسفانه سیاستمداران کشور با مانع تراشی در مسیر مصالح مردم، فرصت‌ها و ظرفیت‌های پیشرفت کشور را به تباهی می کشانند.


شیخ نعیم قاسم با طرح این سوال که کشور با ساختار سیاسی منظم با وجود رییس جمهور بهتر است یا کشوری با ساختار سیاسی آشفته که در راس هرم آن منصب رییس جمهور خالی باشد، تأکید کرد که از مسؤولان می خواهیم که این فرصت‌ها را ضایع نکرده و بیش از این در مسیر شکوفایی کشور سنگ اندازی نکنند.


معاون سید حسن نصرالله تاکید کرد: فساد در سه زمینه سیاسی، اجتماعی و قانونی در کشور مشاهده می شود که نیتجه فساد در این زمینه‌ها انحرافات عمیقی است که در طول این سال‌ها خط مشی سیاسی کشور را از مسیر صحیح خارج کرده است. فساد سیاسی زمانی که با اقدامات طایفه گرانه همراه می شود به عمق انحراف و فساد می افزاید.

نعیم قاسم تصریح کرد: قانون انتخابات کنونی حامی فساد و سیاستمداران فاسد در لبنان است و در صورتی که اصلاحات لازم در قوانین صورت نگیرد نمی توان از طریق قانونی با مفسدان برخورد کرد./1321/ب902/د

ارسال نظرات