۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۸۹۱۳۱

معترضان بی عدالتی اقتصادی در آمریکا بار دیگر تجمع کردند

خبرگزاری رسا ـ هواداران جنبش تسخیر وال استریت بار دیگر با تجمع در خیابان های شهر منهتن، چهارمین سالگرد شکل گیری جنبش موسوم به 'تسخیر وال استریت' را در مخالف با بی عدالتی اقتصادی و ضد سرمایه داری برگزار کردند.
معترضان بي عدالتي اقتصادي در آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه خبری روسی 'راشاتودی' با اشاره به برگزاری تجمع معترضان به بی عدالتی در آمریکا در عصر پنج شنبه نوشت: به منظور جلوگیری از ورود تظاهرکنندگان به پارک 'زاکوتی' که چهار سال پیش از سوی معترضان به 'یک درصد' ثروتمند جامعه آمریکا تصرف شد، موانعی در خیابان های منتهی به این پارک ایجاد کردند.


معترضان با ایجاد حساب توئیتری ' OccupyWallStNYC' که دویست هزار کاربر داشت، برگزاری مراسم سالگرد این جنبش ضد سرمایه داری را خواستار شدند.


نخستین اعتراض ها عمدتا در نتیجه بحران مالی سال 2008 و در نتیجه کمک مالی دولت آمریکا به شرکت ها با استفاده از میلیاردها دلار از پول مالیات پردازان آغاز شد که به نادیده گرفتن 99 درصد از جمعیت آمریکا و از دست رفتن دو و نیم میلیون فرصت شغلی منجر شد.


به نوشته روزنامه اینترنشنال بیزنس تایمز، پلیس طی این چهار سال 1.5 میلیون دلار برای سرکوب این جنبش هزینه کرده است.


اعتراض های خیابانی که از تاریخ 17 سپتامبر سال 2011 (26 شهریور 2008) در وال استریت نیویورک آغاز شد تا 24 مارس سال 2012 ( اسفند 2009) ادامه داشت و برخی آن را با قیام های عربی مقایسه کردند.


خواسته اصلی اشغال کنندگان وال استریت مبارزه با فرهنگ اقتصادی سرمایه گذاری، نابرابری اقتصادی و از بین بردن دسترسی و نفوذ دلالان شرکتی و غول های پولی در دولت آمریکا بود./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات