۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۸۹۱۹۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

حوزه علمیه با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آشنایی طلاب با معارف و مفاهیم قرآنی در دوران تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کند.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه قرآنی بیت النور، از قرآن کریم به عنوان شفای درد و رحمت برای مؤمنان یاد کرد و با تاکید بر مراقبت از فضای نورانی در حوزه، ضرورت حفظ قرآن را برای طلاب یادآور شد.

 

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر تلاش در جهت حفظ قرآن کریم را همانند تلاش در درس و بحث امری مهم برشمرد و با اشاره به برکات حفظ قرآن خاطرنشان کرد: نباید فکر کنیم که حفظ قرآن کاری جنبی برای طلبه است، بلکه حافظه را زیاد می‌کند و سبب توفیق بیشتر طلبه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی، غفلت از حفظ قرآن را ضرری جبران ناپذیر دانست و افزود: این که می بینید بسیاری از علما در سنین بالا غبطه می خورند ناظر بر این معنی است که از حفظ کردن آیات نورانی قرآن غافل بوده اند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این مطلب که حفظ قرآن مقدمه فهم قرآن است، افزود: وارد شدن در امر تفسیر باید بعد از حفظ قرآن صورت گیرد چرا که تا با ظاهر قرآن انس نگیریم رسیدن به فهم آن میسر نخواهد بود.

 

وی با بیان این که آشنایی طلاب با معارف و مفاهیم قرآنی در دوران تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حاملان قرآن از دوستان پروردگار هستند، گفت: مسیری که امروز طلاب حوزه علمیه در کسب معارف قرآنی انتخاب کردند، بهترین راه سعادت و تعالی حقیقی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با تأکید بر این که طلاب حوزه علمیه باید حافظ و حامل قرآن باشند، تصریح کرد: توجه به این دو اصل مهم در اهداف طلبگی بسیار حائز اهمیت است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با بیان این که حاملان قرآن از دوستان پروردگار هستند، گفت: مسیری که امروز طلاب حوزه علمیه در کسب معارف قرآنی انتخاب کردند، بهترین راه سعادت و تعالی حقیقی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، نشاط حوزه های علمیه کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست و با تأکید بر حفظ روحیه انقلابی در حوزه ها افزود: فضای معنوی حاکم بر حوزه های علمیه ستودنی است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش کنیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله خزعلی، از ایشان به عنوان فردی وارسته و حافظ قرآن یاد کرد و افزود: ایشان الگوی خوبی برای حفاظ قرآن کریم هستند.

 

مسؤول حوزه علمیه قائمشهر، مدرسه بیت النور را از برکات قرآن کریم دانست و با قدردانی از زحمات حجت الاسلام امیری، مدیر سابق این مدرسه افزود: در این مدرسه هم اکنون در حدود هفتاد طلبه مشغول حفظ قرآن هستند که نتیجه زحمات مدیران آن در دوره های متوالی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، ضمن معرفی حجت الاسلام والمسلمین علیزاده به عنوان مدیر جدید بیت النور، وی را حافظ قرآن و استادی با تجربه دانست و افزود: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد گسترش روزافزون حفاظ قرآن در این مدرسه باشیم./950/202/ب2

ارسال نظرات