۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۲۸۹۲۱۴
استاد حوزه و دانشگاه:

مسؤولان و اساتید حوزه وظیفه استخراج معادن استعداد طلاب را به عهده دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تزکیه نفس باید جزء اولویت های طلاب باشد، گفت: طلاب حداقل باید به یک زبان خارجی مسلط باشند.
حجت الاسلام علي باقري

حجت الاسلام علی باقری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تأکید بر این که پرورش طلاب و روحانیان مؤثر در جامعه به عنوان یک واجب کفایی محسوب می شود، گفت: مسؤولان حوزه های علمیه و دست اندرکاران حوزه های علمیه کشور باید به جذب افراد با استعداد در علوم اسلامی بپردازند.

 

وی افزود: در جامعه امروز خلاء محسوسی در برخی نقاط برای وجود طلاب احساس می شود، چرا که بسیاری از مساجد از وجود روحانی محروم هستند.

 

حجت الاسلام باقری با بیان این که روحانیون حداقل باید به یک زبان خارجی مسلط باشند، گفت: در جذب طلاب جدید باید روحیه شاد آنها را شادتر کرد تا حوزه های علمیه ضمن حفظ سنت ها، خود را با تکنولوژی و متدهای روز منطبق کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) می فرماید انسان ها مانند معادن نقره و طلا هستند و معدن را باید استخراج کرد، گفت: مدیران، مسؤولان و مدرسان حوزه های علمیه وظیفه استخراج استعدادهای نسل جوان را بر عهده دارند.

 

وی با تأکید بر این که طلاب باید در راستای اهداف حوزه های علمیه به حرکت در مسیر تحصیل علم بپردازند، گفت: در زمینه تکاپوی حوزه های علمیه، تزکیه نفس در درجه اول قرار می گیرد تا طلاب بتوانند خود را به درجات عالی علمی و روحانی برسانند.

 

به گفته وی، تعلیم و تربیت در کنار یکدیگر و انجام نیازسنجی جامعه موجب دستیابی حوزه های علمیه به رسالت معنوی خود در جامعه می شود.

 

حجت الاسلام باقری با بیان این که تمرکز باید به پرورش و در کنار آن به آموزش باشد، گفت: حرکت حوزه های علمیه باید بر اساس ضرورت های جامعه امروزی صورت گیرد تا بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد./1307/302/ب3

ارسال نظرات