۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۸۹۳۶۴
نماینده پارلمان لبنان:

رییس جمهور باید بر اساس آرای مردم انتخاب شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان لبنان بر ضرورت تغییر شیوه انتخاب رییس جمهور از شیوه انتخاب توافقی به انتخاب رییس جمهور بر اساس آرای مردم تاکید کرد.
نواف الموسوي، نماينده پارلمان و عضو فراکسيون مقاومت اسلامي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نواف الموسوی، نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت، در پیامی به اوضاع سیاسی لبنان اشاره کرد و گفت: کسانی که موجب شدند خلأ عدم وجود رییس جمهور در این کشور سر منشأ بسیاری از مشکلات شود، همان افرادی هستند که در مسیر محقق شدن خواسته‌های مشروع مردم سنگ اندازی می کنند.


وی افزود: شیوه انتخاب توافقی رییس جمهور یک شیوه شکست خورده و ناکار آمد است که تنها تعطیلی موسسات دولتی را به ارمغان آورده است.


نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد: این شیوه انتخاب رییس جمهور بی نتیجه بوده و انتخاب کسی که در رأس هرم ساختار سیاسی کشور قرار می گیرد باید بر اساس آرای مردمی باشد. رییس جمهوری که در تصمیمات خود، ملاحظات اقلیمی و طایفه ای را دخیل نکند و به حفظ اموال عمومی کشور و سرمایه‌های ملی اهتمام داشته باشد.


این مقام مسؤول در لبنان بار دیگر به شایستگی میشل عون، رییس حزب "التغییر و الاصلاح" برای تصدی پست ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: میشل عون به عنوان نماینده مسیحیان لبنان این حق و شایستگی را دارد که با تصدی این منصب، کشور را در مسیر ساماندهی قرار دهد.


الموسوی در پایان تصریح کرد: در صورتی که گفت‌وگوها به نتیجه نرسد، نمی توان آرمان وحدت ملی را در کشور محقق شده دید و شهروندان مسیحی لبنانی نباید احساس کنند که در تصمیمات کشوری دخیل نیستند. این امر موجب می شود اختلاف داخلی پابرجا بماند./1321/ب902/د

ارسال نظرات