۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۸۹۳۸۷
یکی از علمای سنی لبنان:

ابوجهل‌های زمان هتک حرمت به مسلمانان را نادیده می‌گیرند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان تاکید کرد: کسانی که خود را عرب می‌دانند و در قبال اقدامات اسرائیل غاصب در مسجد الاقصی سکوت کرده‌اند، نسبشان به مسلمانان صدر اسلام باز نمی‌گردد.
شيخ بلال شعبان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ بلال شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان، در همایش کمیته‌های مردمی فلسطینی در شمال لبنان که به منظور اعلام همبستگی با مدافعان مسجد الاقصی برگزار شد، گفت: سرزمین مقدس فلسطین عزت و کرامت را به مسلمانان اعطا کرد ولی ما با کوتاهی در زمینه دفاع از فلسطین حق این سرزمین را ضایع ساختیم.


وی افزود: مساله فلسطین جایگاه اصلی خود را که باید در صدر امور مسلمانان باشد، از دست داده است و اینکه کشورهای مسلمان درگیر اختلافات بی نتیجه داخلی شده اند، مجازاتی است که به دلیل بی توجهی به مساله فلسطین دامنگیر کشورهای منطقه شده است.


این عالم اهل سنت لبنان گفت: مسلمانان به جای اینکه جان خود را برای دفاع از مسجد الاقصی اعطا کنند، در اثر درگیری‌های داخلی جان خود را از دست می دهند.


بلال شعبان با انتقاد شدید از سکوت کشورهای عربی و دولتمردان عرب در قبال اقدامات استعماری صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی، اظهار داشت: اعراب پول و خون زیادی را برای جنگ‌هایی از جنس جنگ‌های جاهلی هزینه کردند اما برای قضیه فلسطین حاضر نشدند گام مثبتی بردارند.


دبیرکل جنبش توحید اسلامی تصریح کرد: بسیاری از کسانی که خود را عرب می دانند و در برابر ضایع شدن حق مسلمانان در فلسطین اشغالی سکوت کرده اند، نسبشان به ابوجهل و ابولهب باز می گردد و اگر نسبشان به مسلمانان واقعی باز می گشت نسبت به هتک حرمت مسلمانان و ریخته شدن خون برادران خود واکنش نشان می دادند.


وی در پایان تاکید کرد: اگر ده درصد از خون‌هایی که در بهار عربی ریخته شدن، برای حمایت از قدس شریف ریخته می شد، الان شاهد آزادی مسجد الاقصی از دست یهودیان صهیونیستی بودیم./1321/ب902/د

ارسال نظرات