۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۸۹۴۴۳
یکی از روحانیان لبنان:

وحدت و بصیرت از نتایج ارزشمند فریضه حج است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان وحدت و افزایش سطح عمومی بصیرت را از نتایج ارزشمند حج ابراهیمی دانست.
شيخ حسن عبدالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسن عبدالله، مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان، در سفر خود به عربستان سعودی برای ادای فریضه حج و در دیدار با گروهی از حج گذاران لبنانی، از همه مسلمانان دعوت کرد که در این مراسم بزرگ تنها در پی انجام واجبات شرعی بوده و از اقدامات جنجال برانگیز و اختلاف افکنی بر حذر باشند.


وی افزود: تفرقه افکنی در این مراسم و میان مسلمانان موجب می شود فریضه حج که مایه وحدت اسلامی است، از مسیر اصلی خود منحرف شود.


این روحانی لبنانی تفرقه میان مسلمانان را خواسته دشمنان اسلام دانست و گفت: در جدال بین مسلمانان، هر دو گروه جدال کننده بازنده هستند و تنها فتنه گران هستند که در این میان به اهداف شوم خود رسیده اند.


شیخ حسن عبدالله ادامه داد: یکی این نتایج ارزشمند فریضه حج، افزایش بصیرت عمومی مسلمانان است که در خلال آن می توان پیام وحدت را در میان تمام کشورهای اسلامی نهادینه کرد.


وی وحدت را رمز پیروزی مسلمانان علیه استکبار جهانی قلمداد کرد و افزود: مسلمانان باید با تمسک به فرموده خداوند مبنی بر چنگ زدن به ریسمان الهی و عدم تفرقه، سد محکمی در برابر زیاده خواهی‌های ابرقدرت‌ها در منطقه ایجاد کنند.


مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان در پایان به شرایط بحرانی لبنان نیز پرداخت و گفت: برخی از دشمنان داخلی ما سعی دارند کشور را در حالت بحرانی نگه دارند و این اقدام در راستای اهداف طایفه گرایانه برخی مسؤولان است؛ مسؤولانی که پرونده فساد آنان قطور شده و اجازه اصلاح ساختار سیاسی کشور و مقابله با فساد را نمی دهند./1321/ب902/د

ارسال نظرات