۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۸۹۴۴۵
فرمانده سپاه قم:

منفعتی از انجام پروژه ها نصیب سپاه نمی شود/ هجمه های دشمنان نشانگر تاثیرگذاری سپاه است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم دلیل هجمه های دشمنان به سپاه و دیگر نهادهای انقلابی را تاثیرگذاری فوق العاده آنان دانست و تاکید کرد که در انجام پروژه های مختلف منفعتی نصیب سپاه نمی شود و این نهاد رقیب شرکت های توانمند داخلی نیست.
سردار احمدي سردار احمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا احمدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات فرماندهی سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس قطعه ای افتخار آمیز از تاریخ ملت است.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام و شهدا به ویژه 6 هزار شهید استان قم افزود: آینده کشور در گرو زنده نگه داشتن فضای ایثار گری و آمادگی برای دفاع است، دشمنانی که روزی پشت سر صدام انواع حمایت ها را انجام می دادند امروز پشت میز مذاکرات نشسته اند.


فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم با بیان این که اگر لحظه ای غفلت انجام شود دشمن درصدد این است که نفوذ کند تا وضعیتی شبیه برخی کشورها در ایران ایجاد شود، اظهار داشت: استمرار روحیه فداکاری، یاد امام و شهدا و اطاعت از ولی فقیه نسخه شفا بخشی است که تا آخر به آن نیازمند هستیم.


وی به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و ادامه داد: روز 31 شهریور رژه نیروهای مسلح متشکل از یگان ها این نیروها با حضور مسؤولان در بلوار پیامبر اعظن برگزار می شود؛یکی از اقدامات ماندگار سال های گذشته برگزاری نمایشگاه یاد یاران بود که امسال نیز از 31 شهریور به مدت 10 روز در حد فاصل شهرک قدس و مسجد مقدس جمکرن در ضلع جنوبی کوه خضر بر پا می شود که افتتاح آن با حضور مسؤولان خواهد بود.


سردار احمدی با بیان این که امسال با همکاری آموزش و پرورش زنگ ایثار و شهادت در روز اول مهر در همه مدارس نواخته خواهد شد، ابراز داشت: از دیگر برنامه های این هفته تکریم و تجلیل از شهیدان با زیارت و عطر افشانی مزار شهدا در دوم مهر است.


وی عنوان کرد: برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوداگی با هدف زنده نگه داشتن یاد اعزام های دفاع مقدس نیز از برنامه های دیگر هفته دفاع مقدس به شمار می رود، حضور با شکوه تر از گذشته در نماز جمعه و سخنرانی سرلشگر صفوی، دیدار و سرکشی از خانواده های شهیدان و جانبازان و برپایی نمایشگاه های فرهنگی در دانشگاه ها و مدارس از برنامه های این هفته است.


فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم با بیان این که با هدف تبیین دستاوردهای دفاع مقدس بخشی از یادگاران دفاع مقدس به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: برنامه های یادواره شهدا نیز با شکوه تر از گذشته برگزار خواهد شد؛ غرفه ترویج اقتصاد مقاومتی از سوی دوستان بسیج سازندگی در نمایشگاه یاد یاران برپا می شود.


سردار احمدی با اشاره به هجمه های بسیار دشمنان به سپاه و بسیج گفت: فضا سازی علیه سپاه دور از ذهن نیست، هر مجموعه ای که اثرگذاری بیشتری در تقابل با منافع استکبار داشته باشد قطعا تمرکز در اقدامات علیه او طبیعی است.


وی افزود: بیشترین هجمه در رسانه های بین المللی به شخص ولی فقیه می شود، پس از ایشان دستگاه هایی که تأثیر بیشتری در استحکام نظام دارند مورد هجمه دشمن واقع می شوند، کار دشمن این است که اگر غیر از این باشد باید تعجب کرد.


فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم با بیان این که دشمن در جنگ سخت نیز تمرکز خود را بر بخش های اثرگذار قرار می دهد، ابراز داشت: بخش عمده ای از مسائلی که مطرح می شود فضا سازی علیه سپاه است، اگر در بخشی از پروژه های بزرگ بین المللی سپاه حضور نداشت دشمنان و شرکت های خارجی برنده بودند.


وی عنوان کرد: در سال های اخیر شرکت های آلمانی و خارجی پروژه های پارس جنوبی را نیمه کاره رها کردند این نیروهای سپاه و انقلابی بودند که این پروژه ها را انجام دادند از این رو واقعا فضا اقتصادی نیست که برخی سپاه را متهم می کنند.


سردار احمدی با بیان این که سپاه رقیب شرکت های توانمند داخلی نیست، خاطرنشان کرد: به دلیل دانش مهندسی که به برکت تجربه جنگ حاصل شده و به برکت انبوهی از تجهیزات پروژه های مهندسی سپاه رقیب شرکت های خارجی است؛ شرکت های داخلی قدرت رقابت در تجهیزات، فناوری و نیروی های انسانی و امکانات ندارند.


وی افزود: اگر پروژه پارس جنوبی را سپاه انجام نمی داد مطمئنا باید به سوی دشمنان و شرکت های خارجی دست دراز می کردیم؛ در پروژه های بزرگی همانند خط گاز دوستی که از عسلویه آغاز می شود اگر سپاه حضور پیدا نمی کرد شاید 50 شرکت داخلی باید جمع می شدند تا بتوانند قطعه قطعه انجام دهند.


فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم با بیان این که بسیج تنوع بسیاری در اقشار دارد، اظهار داشت: زیر ساخت های تربیت بسیج که مباحث دینی و تربیتی است و صالحین نماد اصلی این مسأله به شمار می رود با جدیت در حال انجام است؛ خوشبختانه برنامه های اردوهای جهادی به صورت میلیونی برگزار می شود.


وی ادامه داد: سپاه سعی دارد تا کیلومتر 70 در جوار پروژه حرم تا حرم که از قم تا مشهد انجام می گیرد محرومیت زدایی کند؛ رسانه در دفاع از نیروهای ارزشی وظیفه ای مهم بر دوش دارند، دلیل این که دشمن قدری جلوتر به دلیل استفاده از همین رسانه های است.


سردار احمدی با بیان این که جنگ امروز با انسجام بیشتری از جنگ نظامی صورت می گیرد، اظهار داشت: تفاوت جنگی نظامی با نرم این است که همه توان فهم جنگ نرم را ندارند، رسانه ها باید از نیروهای ارزشی دفاع کنند.


وی ادامه داد: سپاه در پروژه های گوناگون منفعتی ندارد، در مناقصه ها و مزایده ها دلیل این که سپاه برنده می شود این است که کمترین عدد منافع سازمانی را منظور می کند، در مجموعه سپاه کسی منفعت شخصی ندارد؛ با قاطعیت می گویم اگر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در هر استانی حتی قراردادهای بزرگی با دولت ببندد حتی یک ریال وارد جیب فرمانده سپاه استان یا فرمانده کل سپاه نمی شود.


فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم با بیان این که اگر نفعی حاصل شود صرف تقویت بنیه دفاعی نظام و نگهداری تجهیزات تخصصی شده و یا در راستای پاسداری از نظام کارهای فرهنگی صورت می گیرد، ابراز داشت: اگر سپاه برای بسیج و افراد حزب اللهی مدافع نظام خرج نکند دولت که نمی تواند آن ها را رها کند.


وی با اشاره به ضرورت توجه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: امسال مسأله امر به معروف و نهی از منکر جزو برنامه های کلان و ویژه سازمان بسیج است، اگر شوراهای امر به معروف و نهی از منکر فعال شود بسیاری از دغدغه های مؤمنان در فضای تعامل صمیمی بر طرف می شود؛ این شورا باید راه اندازی شود.


سردار احمدی خاطرنشان کرد: مطالبه جدی و همیشگی حضرت آقا از عموم مردم تذکر لسانی است، اگر تذکرات لسانی با زبان لین و دلسوزانه انجام شود بسیاری از مسائل رفع خواهد شد، اقداماتی که در صالحین انجام می شود نشر معروف است اگر معروف ها تثبیت و نشر داده شود خود به خود همانند پیشروی نور در تاریکی بوده و اثر گذار است./1323/پ201/ج

ارسال نظرات