۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۸۹۴۵۰
در مهدیه تهران؛

مراسم بزرگداشت حاج مرتضی اشتری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت پیر غلام اهل بیت(ع) حاج مرتضی اشتری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در مهدیه تهران برگزار شد.
مهديه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت پیر غلام اهل بیت (ع) حاج مرتضی اشتری در شب شهادت امام باقر (ع) بعدازظهر امروز یکشنبه 29 شهریور ماه در مهدیه تهران برگزار شد.

 

در این مراسم برخی مقامات و مسؤولان کشوری و لشکری از جمله حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت حضور داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در این مراسم، گفت: مداحان عاشق اهل بیت (ع) هستند و عشق به حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و ائمه اطهار (ع) دارند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: تمدن و پیشرفت فرهنگ را پیامبر (ص) برای ما به ارمغان آوردند و این برای جامعه مسلمان پیشرفت به همراه داشت.

 

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: دین جز محبت و عشق چیز دیگری ندارد و ایثار هم جزء دین است، همه دین دریای ولایت است اگر اتصال به ائمه اطهار (ع) نباشد به مانند یک قطره تنها هستند و خاصیت ندارد، قطره وقتی خاصیت دارد که به دریا بریزد چرا که قطره ها دریا را می سازند و کشتی ها غول پیکر از روی آن عبور می کنند.

 

وی بیان کرد: گاهی شخص عالم خودبین، حسود و انحصاز طلب است اما عشق آدم را می شکند و دیوار و موانع را بر می دارد و محبت عشق کرامت و جهش و قدرت دارد و همه اینها معجزات عشق است.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: خدا مودت اهل بیت (ع) در در دلها گذاشت؛ حضرت علی (ع) و اولاد حضرت علی (ع) حضرت زهرا (ع) مودت و دلبر و صاحبان دل هستند، برای همین عشق است که بزرگان دین از جمله علامه حلی 200 جلد و شیخ صدوق 300 اثر در رابطه با عشق به اهل بیت (ع) نگاشته اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه امام خمینی (ره) چهارده سال در جوار امیرمومنان حضرت علی (ع) زیارت زیارت عاشورا خواند، بیان کرد: امام (ره) اشک برای حضرت علی اصغر(ع) داشت و برای فرزند خود که از دنیا رفت نگریست و نام حضرت سیدالشهدا (ع) را که می شنید گریه می کرد.

 

وی در رابطه با اشعار مداحان گفت: شعر استاد شهریار درباره حضرت علی (ع) که می گوید «علی ای همای رحمت» و اشعار محتشم کاشانی مال خودشان نیست و خودشان متعجب از سرودن این اشعار می شوند و شعر جلوه اهل بیت (ع) است.

 

شایان ذکر است در این مراسم حاج سعید حدادیان، حام محمود کریمی، محمد طاهری و حسین سازور به مداحی و نوحه خوانی اهل بیت(ع) پرداختند./818/202/ب1

ارسال نظرات