۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۸۹۶۰۵
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا خبرداد؛

برگزاری بازخوانی عید غدیر با هدف آشنایی بیشتر مردم با واقعه غدیر

خبرگزاری رسا ـ سرهنگ عمومهدی با اشاره به برنامه‌های متنوع سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام رضا اصفهان در هفته دفاع مقدس گفت: برای آشنایی دقیق‌تر و کامل‌تر مردم با واقعه غدیر بازخوانی روز غدیر با اجرای نمایشی بزرگ با حضور بیش از 150 بازیگر روز عید بزرگ غدیر در اصفهان برگزار می‌شود.
سرهنگ مرتضي عمو مهدي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سرهنگ مرتضی عمو مهدی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام رضا اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن عرض تبریک هفته دفاع مقدس و دهه ولایت گفت: هم زمانی هفته دفاع مقدس و دهه ولایت موجب شده تا ویژه برنامه‌هایی خاص برای این ایام در نظر بگیریم.

 

عمومهدی در ادامه خاطر نشان کرد: در رابطه با هفته دفاع مقدس یکی از کارهایی که توسط پایگاه‌ها صورت می‌گیرد یادواره شهدای محلات است، در این یادواره‌ها ضمن دعوت از خانواده معظم شهدا مقام و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گرامی داشته و از سخنرانی‌های اساتید و نخبگان به خوبی استفاده می‌شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا با اشاره به برنامه‌های برگزار شده در سال گذشته در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: کاروانی تحت عنوان کاروان دفاع مقدس با شبیه سازی اعزام نیروها صورت می‌گیرد که این برنامه‌ها شور و نوایی خاص را در شهر اصفهان به وجود آورده بود، امسال این برنامه به صورت وسیع‌تر توسط نیروهای آموزش دیده که تجربه فعالیت‌ نمایشی دارند در 40 نقطه گردشگری شهر اصفهان تحت عنوان ستاره‌های خاکی صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان این‌که باید فضاهای گردشگری و اجتماعی را تحت شعاع برنامه‌های ارزشی و مذهبی قرار داد تصریح کرد: مسابقه رنگ کنید برای کودکان و نوجوانانی که نیازمند آشنایی با مفاهیم دفاع مقدس هستند و باید بدانند که دفاع ما برای این مقدس بود که هدف دفاع از اسلام بود در نظر گرفته شد است، در این مسابقه هم مباحث ارزشی دفاع مقدس و هم مباحث آموزشی دهه ولایت در نظر گرفته شده است.

 

عمو مهدی با اشاره به ویژه برنامه ناحیه مقاومت بسیج امام رضا برای گرامی داشت واقعه غدیر خم گفت: از واقعه غدیر شبحی در ذهن ما وجود دارد که جزئی از این حادثه بزرگ و تاریخی است و لازم است که این مسأله به صورت دقیق در اذهان مردم شکل بگیرد و پیرامون آن فعالیت جدی صورت بگیرد تا مردم به خوبی با این واقعه مهم آشنایی پیدا کنند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا اصفهان با بیان این‌که بازخوانی واقعه غدیر امسال به صورت یک نمایش کامل و دقیق در اصفهان برگزار می‌شود تصریح کرد: در کنار پل مارنان این نمایش با بازسازی کامل وقایع روز دهم مهرماه مصادف با روز عید بزرگ غدیر با حضور بیش از 150 نفر هنرمند برگزار می‌شود و تخمین زده می‌شود بین 30 تا 50 هزار نفر از این برنامه با شکوه استقبال خواهند کرد، همچنین 110 جایزه ارزشمند برای شرکت کنندگان در این مراسم در نظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه ضمن دعوت از عموم مردم برای بازدید از نمایشگاه بزرگ هفته دفاع مقدس در دهکده مقاومت سپاهان شهر اصفهان افزود: 5 عنوان کتاب در طرح ستارگان درخشان ویژه شهدای بسیج تألیف و چاپ شده است که در این ایام از آن رونمایی می‌شود، مسابقه سراسری من بچه شیعه هستم ویژه ایام غدیر با ارائه‌ فایل های صوتی در مراکزی که کودکان هستند برگزار می‌شود.

 

عمو مهدی مقارنت هفته دفاع مقدس و دهه ولایت را موجب فعالیت بیشتر دستگاه های اجرایی دانست و تصریح کرد: امسال همه دستگاه‌ها به طور ویژه با یکدیگر به همکاری در زمینه برگزاری مراسمات می‌پردازند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کشوری روز جمعه سوم مهرماه با حضور 10 هزار نفر از مردم اصفهان برنامه پیاده روی خانوادگی در دو نقطه اصفهان برگزار خواهد شد، رژه توسط گروهان هشتاد نفری از بسیجیان نمونه ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) در گلستان شهدا اجرا خواهد شد./1304/202/ب3

ارسال نظرات