۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۸۹۶۳۹

حکیم نسبت به گسترش وبا در عراق هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار مبارزه با گسترش وبا در این کشور شد.
حجت الاسلام سيد عمار حکيم، رييس مجلس اعلي اسلامي عراق،

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس الاسلامی عراق، امروز در صفحه اجتماعی فیسبوک خود نسبت به گسترش بیماری وبا در این کشور هشدار داد و خاطرنشان کرد که متاسفانه هموطنان ما در برخی از مناطق به بیماری خطرناک وبا دچار شدند و این مرض موجب فوت آنان شده است.


وی از دولت، وزارت بهداشت و نهادهای مربوطه خواست که هرچه سریعتر با اتخاذ تدابیر لازم از رشد بیماری وبا در عراق و آلوده شدن آب شرب این کشور جلوگیری کنند.


حجت الاسلام حکیم همچنین از رسانه‎های عراقی خواست که این بیماری را بهتر پوشش بدهند و مردم را نسبت به خطرها و کیفیت پیشگیری از آن آگاه کنند.


گفتنی است اولین بار جمعه گذشته علی التمیمی، استاندار بغداد از مرگ 4 زن عراقی به دلیل ابتلا به وبا در منطقه ابوغریب در غرب بغداد خبر داد و شنبه گذشته ریاض العضاض رییس شورای استان بغداد آن را تایید کرد و افزود که تعداد قربانیان این بیماری افزایش خواهد یافت.


آخرین گزارش حاکی از آن است که تعداد 65 مورد ابتلا به بیماری در بغداد و نجف شناسایی شده و حال 22 تن از آنان بد است، این مطلب را التمیمی عنوان کرد. اما یکشنبه گذشته عبدالهادی السعداوی عضو کمیسیون بهداشت پارلمان عراق گفت که تعداد موارد ثبت شده 41 نفر است که 28 مورد آن مربوط به بغداد و 10 مورد نجف و سه مورد هم استان بابل است./994/ب903/د

ارسال نظرات