۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۸۹۷۴۵
استاد حوزه و دانشگاه:

ترس و جهل از ترفندهای مدیریتی استکبار جهانی بر جوامع است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بهشتی با اشاره به تلاش استکبار جهانی در راستای اعمال مدیریت بر جوامع از طریق شیوه های مدیریتی خود گفت: نگه داشتن مردم در جهل و نادانی، گرفتن اراده‌ها، ایجاد رعب و وحشت و ترس از شیوه‌های مدیریتی استکبار جهانی برای پیشبرد اهداف خود در جوامع مختلف است.
استکبار ستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام شریف بهشتی، استاد حوزه و دانشگاه امشب در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، گفت: شیوه مدیریتی ائمه ما بر چه اساسی بوده است؟ چرا اهل بیت(ع) پس از هزار و چهارصد سال هنوز برای مردم جذابیت دارند؟

 

وی فایده فهمیدن پاسخ‌های این سؤالات را پیاده کردن شیوه مدیریتی اهل بیت(ع) در زندگی عنوان کرد و افزود: قطعا با دانستن پاسخ این سؤالات می‌توانیم مدیریتی موفق را در خانواده یا محل کار پیاده کنیم، گرچه باید روش‌ها و شیوه‌های مدیریتی استکبار جهانی را نیز برای مقابله با آن‌ها به خوبی شناخت.

 

حجت الاسلام بهشتی پیرامون شیوه های مدیریتی استکبار جهانی، تصریح کرد: نخستین شیوه مدیریتی استکبار جهانی، نگه داشتن مردم در جهل و نادانی است، به عنوان مثال قبل از ملی شدن صنعت نفت ایران، انگلیسی‌ها نفت ایران را به یغما می بردند و علت آن این بود که مردم قیمت طلای سیاه را نمی‌دانستند و در واقع جهل نسبت به این دارایی بزرگ سبب از بین رفتن آن می‌شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جهالت رسانه ای استکبار اظهار کرد: استکبار جهانی که تریبون رسانه ها را نیز در اختیار خود دارد با جهالت رسانه ای گسترده فضایی فتنه انگیز را ایجاد می کند که در این فضا، مردم خیر و شر خود را نمی فهمند، نمی دانند چه کسی به نفع آنها صحبت می کنند و چه کسانی به ضرر آن ها صحبت می کنند و نقش سرباز دشمن را به خوبی ایفا خواهند کرد.

 

شیوه مدیریتی رسول اکرم (ص) بر اساس علم و آگاهی بوده است

حجت الاسلام بهشتی خاطرنشان کرد: این در حالی است که شیوه مدیریتی حضرت رسول اکرم (ص) بر اساس علم و آگاهی بوده است، نه تنها پیامبر اکرم(ص) بیمی از فهم مردم نداشت بلکه مردم را تشویق می کرد که بپرسند و بفهمند و در سایه این دانش و آگاهی به حقانیت دین خدا پی ببرند، امام محمد باقر(ع) نیز ملقب به «شکافنده علوم» بوده‌اند و حتی اقدام به برپایی کرسی علم و دانش نموده‌اند.

 

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: آیاتی مانند «ن و القلم و ما یسطرون» و آیاتی را که در مورد علم و آگاهی در قرآن موجود است و نیز احادیثی مانند « اطلبو العلم و لو بالسین» و سفارشات بسیار زیاد حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیت(ع) به علم اندوزی و دانش را بیانگر اهمیت گسترش علم و دانش در دین و در دیدگاه اهل بیت(ع) است.

 

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که علم و آگاهی موجب درک صحیح و دقیق از دین می‌شود ابراز کرد: با علم و آگاهی است که می‌توان حقانیت دین خدا یعنی اسلام را درک کرد، با علم و آگاهی تمام فتنه ها و فریب های تبلیغاتی استکبار جهانی برای هر شنونده و بیننده ای آشکار خواهد شد و تأثیرات آن از بین خواهد رفت.

 

استکبار به دنبال گرفتن اراده‌ها است

حجت الاسلام بهشتی دومین شیوه مدیریتی دنیای استکبار را «گرفتن اراده‌ها» عنوان کرد و گفت: استکبار می داند که به هر حال بعضی از مردم به شیوه های مختلفی علم و آگاهی خواهند یافت و می دانند که جلوی این امر را نمی توانند بگیرند، لذا در این گونه موارد شیوه دوم مدیریتی خود یعنی «گرفتن اراده‌ها » را به کار می برند.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن برای گسترش فساد و تباهی در جوامع مختلف، اظهار کرد: آیا شخصی که دائم الخمر است می تواند اراده ای داشته باشد؟ آیا یک شخص معتاد می تواند خانواده خود را مدیریت کند؟ آیا یک جوانی که غرق دنیای شهوات شده است و تحت تاثیر تبلیغات فاسد شبکه های ماهواره ای دشمن قرار گرفته است می تواند جلوی دشمن بایستد و قهرمانانه جلوی او سینه سپر کند؟

 

مدیریت ترس یکی از شیوه‌های استکبار جهانی و مزدوران آن است

حجت الاسلام شریف بهشتی سومین شیوه استکبار جهانی در مدیریت را «مدیریت بر اساس ترس» دانست و تصریح کرد: تهدید به حمله نظامی، استفاده از سلاح های ممنوعه، عباراتی مانند همه گزینه ها روی میز است همگی جزء مثال هایی است که کم و بیش از رسانه ها شنیده ایم، شعار کوردلان داعشی « النصر بالرعب» «پیروزی به وسیله ترس و وحشت» است، شیوه مدیریت صدام و ساواک نیز بر اساس ترس و وحشت بوده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه شیوه مدیریت اهل بیت را موجب جذب مردم و ادیان ذکر کرد و افزود: این شیوه ای است که اهل بیت (ع) ما به کار برده و باعث شده است که پس از 1400 سال هنوز جذابیت داشته باشند تا آنجا که حتی در یک برخورد کوتاه باعث شده اند که یک کافر به اسلام روی آورد، این شیوه «مدیریت بر اساس علم، آگاهی و عشق» است که تأثیر بسیاری دارد.

 

وی پیرامون سربازی امام زمان (ع) و خدمت به ایشان عنوان کرد: حضرت مهدی (ع) سرباز عالم و عاشق می خواهند، شب عاشورا یکی از یاران حضرت سید الشهداء (ع) به نام «هلال بن نافع» در نیمه‌های شب در حال پاسداری از خیمه های حضرت اباعبدالله (ع) بود حضرت به او فرمود: ای هلال می خواهی از تاریکی شب استفاده کنی و جان خود را نجات دهی؟ بدان که فردا هر که با من باشد کشته خواهد شد! نقل شده است که هلال بن نافع خود را روی پاهای حضرت انداخت و گفت: مولای من هزار درهم داده ام و شمشیری خریداری کرده ام، به خدا قسم فردا تا پای جان با این شمشیر در رکاب شما آنقدر خواهم جنگید تا جان خود را در راه شما فدا کنم.

 

حجت الاسلام شریف بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: علم و آگاهی همراه با عشق بود که کربلا را ماندگار کرد و حضرت در این داستان می خواست با آگاه کردن هلال، مطمئن شود که او هم با علم و هم با عشق در این راه ثابت قدم مانده است./1304/202/ب2

ارسال نظرات