۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۲۸۹۷۷۷

تشریح ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت شهرری

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری به تشریح ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت پرداخت.
صادقي کيا

حجت الاسلام ذاکر صادقی‌کیا، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری به عنوان دبیر ستاد غدیر شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک فرا رسیدن حلول ماه ذی‌الحجه و آغاز دهه امامت و ولایت با اشاره به برگزاری برنامه‌های غدیر در شهرری، گفت: دهه امامت و ولایت از روز چهارشنبه اول مهر آغاز می‌شود و در سراسر شهرری و کلیه مساجد، حسینیه‌ها و مدارس مراسم‌های ویژه دهه امامت و ولایت که مصادف با هفته دفاع مقدس است برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با اشاره به مقارن بودن هفته دفاع مقدس با ایام غدیر، تاکید کرد: توجه به این نکته بسیار مهم است که حماسه بزرگ دفاع مقدس که به عنوان پاسداری از نظام و مبتنی بر امامت و ولایت بود مقارن با ایام دهه ولایت و امامت است.

حجت الاسلام صادقی‌کیا با اشاره به اینکه جلسه ستاد غدیر شهرستان ری که در دفتر امام جمعه شهر ری و با حضور امام جمعه و کلیه مسؤولان شهرستان و اعضا ستاد غدیر برگزار شد افزود: آزین بندی و نصب بنرهای غدیر در سطح شهرری توسط شهرداری منطقه 20 انجام خواهد گرفت و همچنین برگزاری مراسم جشن غدیر در تمام مساجد، حسینیه‌ها و مدارس برگزار می‌شود و همه بقاع متبرکه شهرری در ایام دهه امامت و ولایت مراسم جشن غدیر را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ستاد شعبانیه شهرری در نظر دارد مسابقه خطبه غدیر را برگزار کند که 5هزار کتاب خطبه غدیر بین مردم توزیع و 110 جایزه برای آن تدارک دیده شده است گفت: با توجه به برگزاری جشن عید غدیر در روز جمعه 10مهر، روز عید غدیر در تمام مصلی‌های شهرستان ری و نماز جمعه‌ها با پخش شربت و شیرینی از نمازگزاران پذیرایی می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: کارگاه آموزشی غدیر شناسی و آشنایی با حماسه هفته دفاع مقدس ویژه مبلغان و مداحان شهرری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صادقی‌کیا در پایان خاطرنشان کرد: پکی از سنت‌های خوب و اعمال پسندیده اطعام مومنین در روز غدیر است که بعضی از هیات‌های مذهبی و مساجد در روز غدیر در شهرری انجام می‌دهند./813/ت303/ص

ارسال نظرات