۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۸۹۸۸۰
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن درصدد تغییر افکار و نگرش افراد جامعه به ویژه جوانان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تهاجم دشمن به مبانی دینی و ملی ایران، گفت: دشمن در صدد تغییر افکار و نگرش افراد جامعه به خصوص جوانان است و یکی از نیازهای ضروی امروز برای در امان ماندن از این خطرات، شناخت مؤلفه های دین داری و دین باوری است.
سيد باقر حسيني بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید باقر حسینی مسؤول نهاد معظم رهبری در دانشگاه نوشیروانی بابل امروز در جمع دانشجویان این دانشگاه با اشاره به جایگاه علم در اسلام و تاکید این دین الهی برای تحصیل در امر دانش گفت: تلاش در عرصه تولید علم و رسیدن به قله های بالای دانش و فناوری روز، جهادی علمی محسوب می شود و عزمی بلند را طلب می کند.


وی تولید علم را از وظایف اولیه جوانان در کشور دانست و افزود: مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی های خود بر اهمیت توجه به علم آموزش تاکید کرده اند زیرا شرط اصلی استقلال کشور و قرار گرفتن در جایگاه رفیع در سطح بین المللی، بالا بردن توان علمی در کشور است.


استاد حوزه و دانشگاه تحصیل علم را نعمتی بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا علی رغم داشتن استعدادهای بسیار زیاد، شرایط برای علم آموزی فراهم نیست اما به برکت جمهوری اسلامی فرصت تحصیل و کسب موفقیت های علمی در کشور فراهم است.


وی ادامه داد: یک انسان باید به خاطر داشتن بدن و روح سالم و زمینه های تحصیل، شکر خداوند متعال باشد.


حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره امام راحل و شهدا تاکید کرد: شهدا صاحبان اصلی مملکت ما هستند زیرا امنیت موجود در کشور علی رغم قرار گرفتن در منطقه ای ناامن از برکت مجاهدت و خونهای ریخته شده شهدا است.


وی با اشاره به این مطلب که باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم، اظهار داشت: دانشجو در کنار تحصیل روح تعهد و خدمت به کشور و اسلام عزیز را در خود ایجاد کند تا ادامه دهنده آرمان و اهداف شهدا باشد.


استاد حوزه علمیه بابل به تهاجم دشمن به مبانی دینی و ملی ایران پرداخت و گفت: دشمن در صدد تغییر افکار و نگرش افراد جامعه به خصوص جوانان است و یکی از نیازهای ضروی امروز برای در امان ماندن از این خطرات، شناخت مؤلفه های دین داری و دین باوری است.


وی با بیان این مطلب که رفتار ما ریشه در افکارمان دارد، افزود: توجه به رعایت موازین اخلاقی، مراقبت از خود درکنار توجه به هنجارهای دینی و فرهنگی می تواند انسان را از آسیب های ناشی از غفلت دور سازد.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه جوانان با امید به فضل الهی آینده ای درخشان را برای ایران اسلامی بسازند، تاکید کرد: با وجود داشتن جوانان با نشاط و پرامید در ایران اسلامی در جهت کسب قله های بلند و سرافراز، دشمن باید امید تسلط بر کشور جمهوری اسلامی ایران را با خود به گور ببرد.


وی محیط دانشگاه را فرصتی برای رویش و تعالی عنوان کرد و ادامه داد: در فضای دانشگاه زمینه های لازم برای رویش و ریزش فراهم است و موفقیت از روی شانس و اقبال انسان رقم نمی خورد بلکه نیاز به برنامه ریزی و تلاش مستمر دارد./1313/202/ب3

ارسال نظرات