۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۸۹۸۸۳
عضو ارشد حزب الله:

مشکل اصلی لبنان سلطه طلبی یک گروه سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان، تاکید کرد که مشکل اصلی لبنان سلطه طلبی یک گروه فلسطینی خاص در کشور است.
حجت الاسلام سيد ابراهيم امين السيد، رييس شوراي سياسي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید، رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان، به فتنه افروزی‌های دشمن در این کشور پرداخت و گفت: مشکل لبنان اختلافات بین شیعه و سنی نیست، و حتی اختلاف بین حامیان جریان 8 و 14 مارس هم مشکلت اصلی لبنان به شمار نمی آید بلکه مشکل اصلی لبنان سلطه طلبی یک گروه سیاسی در کشور است.


وی افزود: سایر گروه‌های سیاسی لبنان خواهان اجرایی شدن اصل مشارکت در امور کشور هستند. اداره امور سیاسی کشور و به ویژه انتخاب رییس جمهور باید با مشارکت همه گروه‌های سیاسی صورت پذیرد تا توازن نظام سیاسی کشور دیده شود.


این روحانی لبنانی از تلاش نبیه بری، رییس مجلس پارلمان لبنان مبنی بر پیگیری روند مذاکرات در لبنان قدردانی کرد و اظهار داشت: گفت‎‌وگو همواره یک راه مطمئن برای رسیدن به راهکاری مناسب جهت حل مشکلات است اما باید روند گفت‌وگوها به نحوی باشد که نتیجه بخش بودن آن تضمین شده باشد.


حجت الاسلام امین السید در بخش دیگری از سخنان خود به بحران سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه در حال تجربه یک مرحله جدید است که در این مرحله معادلات نظامی منطقه نیز تغییر پیدا خواهد کرد. معادلات سیاسی نیز در این مرحله تحت تاثیر شرایط جدید با تغییرات اساسی مواجه خواهد شد.


وی در پایان به بحران پناهندگی هزاران آواره سوری به کشورهای اروپایی پرداخت و هشدار داد: اگر با یک برنامه ریزی دقیق وضعیت این آوارگان سامان دهی نشود، بحران‌های اقتصادی و امنیتی به دنبال خواهد داشت./1321/ب902/د

ارسال نظرات