۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۸۹۹۳۳
مسؤول امور پژوهشی دفتر امام جمعه شهرک رضویه مشهد؛

عرفه فرصتی برای بازماندگان از بخشش خداوند در شب قدر است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور پژوهشی دفتر امام جمعه شهرک رضویه گفت: مومنین روز عرفه را غنیمت بشمارند که هر لحظه‌ای از لحظات این روز به ویژه برای دعا و درخواست از خداوند برای ما گرانبها است.
حجت الاسلام حسينيان

حجت الاسلام سید مصطفی حسینیان فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: عرفه روزی است که امام عصر(عج) در صحرای عرفات حضور دارند و روزی که امام حسین(ع) با دعای عرفه سفر خود را به کربلا آغاز کردند و روز معرفت ویژه به پروردگار می باشد.

 

وی یادآور شد: این روز، روز آمرزش گناهان است و در این روز فقط باید از خداوند متعال درخواست مغفرت کرد.

 

مسؤول امور پژوهشی دفتر امام جمعه شهرک رضویه خاطر نشان کرد: قرائت دعای عرفه توسط امام حسین (ع) که سراسر معرفت نفس و معرفت خداست در این روز بسیار تأکید شده  است.

 

وی تصریح کرد: روز عرفه در روایات اهل بیت (ع) از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد که امام سجاد (ع) روز عرفه صدای سائلی را شنید که از مردم تقاضای کمک مى‎نمود امام به او فرمود، واى بر تو آیا در این روز از غیر خدا تقاضا مى‎کنى؟ حال آن که در این روز امید مى‎رود که بچه‎هاى در شکم هم از فضل خدا بی نصیب نمانند و سعید شوند.

 

استاد حوزه علمیه خراسان  افزود: روز عرفه از اعیاد بزرگ اسلامی است، اگر چه به اسم عید نامیده نشده است، اما همانند روزهای عید بزرگ خوانده شده و خداوند در این روز بندگانش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و برای شان سفره های جُود و احسان می گستراند و شیطان در این روز خوار و حقیر و رانده ‎تر و خشمناک‎ ترین اوقات را خواهد داشت

 

مسؤول امور پژوهشی دفتر امام جمعه شهرک رضویه در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر این‌که روز عرفه فرصتی برای بازماندگان از بخشش خداوند در شب قدر  می باشد عنوان کرد: خداوند متعال به آبروی این روز، کسانی که در شب قدر مورد رحمت و مغفرت الهی قرار نگرفته اند را می‌بخشد.

 

حجت الاسلام حسینیان فر یادآور شد: یکی از اعمال این روز غسل قبل از زوال آفتاب و زیارت امام حسین(ع) می باشد که زیارت آن حضرت در  این روز طبق روایتی از امام صادق(ع) پاداش حج و عمره را دارد.
 

وی عنوان کرد: اگر کسى توفیق یابد که در این روز در زیر گنبد حرم امام حسین (ع)  باشد ثوابش کمتر از کسى که در عرفات می باشد نیست.

 

حجت الاسلام حسینیان فر در پایان گفت: مومنین روز عرفه را غنیمت بشمارند که هر لحظه‌ای از لحظات این روز  به خصوص برای دعا و درخواست از خداوند برای ما گران بهاست چون که در این روز، درهای رحمت الهی بر روی همه بندگان به ویژه گنهکاران گشوده  شده است و گنهکاران در این روز، چشم امید به خدای خود دوخته اند و از خداوند متعال طلب عفو و بخشش دارند./859/302/ب3

ارسال نظرات