۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۸۹۹۸۸

آیت الله قبلان خواستار حمایت فرانسه از لبنان شد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان خواستار حمایت سیاسی فرانسه از لبنان شد.
آيت‌الله قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در دیدار با گروهی از نمایندگان پارلمان فرانسه، گفت: لبنان کشور وحدت و همزیستی مسالمت آمیز است و برادری و مودت میان شهروندان لبنانی با هر دین و مذهبی موج می زند.

 

وی افزود: تمام شهروندان لبنان با هم برابر هستند و هیچ قوم و یا طایفه ای بر دیگری برتری ندارد. همین مساله موجب می شود لبنان از گزند بسیاری از فتنه‌ها در امان باشد.

 

آیت الله قبلان خواستار حمایت سیاسی فرانسه از وحدت و امنیت لبنان شد و اظهار داشت: متاسفانه تهدید گروه‌های تکفیری تروریستی متوجه لبنان بوده و از سوی دیگر نیز رژیم صهیونیستی بر دامنه دشمنی های خود افزوده است؛ از این رو حمایت کشوری مانند فرانسه از لبنان به حفظ امنیت این کشور کمک خواهد کرد.

 

این عالم لبنانی در تشریح خط مشی ملت لبنان گفت: مسیر که مردم ما در آن گام بر می دارند مسیر وحدت و همبستگی است. اعتقاد قلبی ملت لبنان نتیجه بخش بودن مقاومت در برابر دشمنان این سرزمین است.

 

نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در پایان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی سرمنشا تمام اقدامات جنایتکارانه در منطقه است و نیروهای امنیتی تابع این رژیم به مقدسات مسلمانان توهین می کنند. در چنین شرایطی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه انتظار می رود از طریق اقدامات دیپلماسی مانع جنایت‌های این رژیم شوند./1321/ب903/د

ارسال نظرات