۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۸۹۹۹۸
در ایام اربعین حسینی؛

موکب علی بن باقر از سوی جوانان ‌کاشان در کربلا برپا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول موکب اربعین حسینی جوانان کاشان در کربلا، گفت: از امسال موکب حضرت اباالحسن علی ابن محمدالباقر(ع) به همت جوانان ولایی شهرستان کاشان به مدت 10 شبانه روز در ایام اربعین در کربلا برپا می‌ شود.
احمد كريمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، احمد کریمی مسؤول موکب اربعین حسینی جوانان کاشان در کربلا، سه شنبه شب بعد از نماز و مغرب و عشاء در مسجد الرسول کاشان در مراسم آئین افتتاحیه موکب، گفت: این موکب در ظل عنایات حضرت سیدالشهدا و با اهداف فرهنگی و برنامه ریزی گسترده در ایام اربعین جهت ارائه خدمات فرهنگی، اسکان و پذیرایی و بهداشتی به زائران پیاده روی اربعین در کربلا مستقر خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه از بهمن ماه سال گذشته فرایند تأسیس و برنامه ریزی موکب آغاز شده است افزود: جمعی از جوانان ارزشی و ولایی شهرستان با عزمی جدی و خالصانه این حرکت مقدس را آغاز کردند و طی هفت ماه اخیر، بیش از 50 جلسه فشرده کارشناسی و برنامه ریزی جهت اجرای کیفی و کمی این موکب برگزار شده است.

 

کریمی با بیان ضرورت برنامه ریزی و مخاطب شناسی جامع در حوزه برنامه های فرهنگی و خدماتی موکب گفت: جلسات متعددی در این رابطه با صاحب نظران به ویژه مسؤولان ستاد اربعین کشور در کربلا و تهران برگزار شده و برنامه های پیش بینی شده منطبق با سیاست های سازمان حج و زیارت است.

 

مسؤول موکب اربعین حسینی جوانان کاشان با اشاره به سازماندهی قریب به یکصد خادم افتخاری در موکب گفت: چشم انداز ما در برنامه ریزی انجام شده، اسکان زائران تا ظرفیت یک تا 3 نفر، اطعام زائران تا ظرفیت روزانه 3 تا 10 هزار نفر و ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت مناسب است که امیدواریم با لطف سیدالشهدا و کمک بانیان کاشانی این برنامه تحقق یابد.

 

کریمی با تأکید بر اهداف فرهنگی موکب در کربلا گفت: برنامه های فرهنگی موکب با شعار ‹‹هیهات منا الذله›› و ‹‹رحماء بینهم›› برنامه ریزی شده است و نام موکب مزّین به نام شهید کربلای ایران حضرت اباالحسن علی ابن محمدالباقر(ع) است./1307/203/ب1

ارسال نظرات