۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۹۰۱۶۹
مسؤول حوزه علمیه محمودآباد:

حفظ روحیه استکبارستیزی تنها راه تحقق آرمان‌های انقلاب و امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه محمودآباد با بیان این که پیام انقلاب اسلامی مبارزه با نظام سلطه و استکبارستیزی است، گفت: این راهبرد و استراتژی مهم همواره در نظام اسلامی پررنگ خواهند ماند.
مسؤول مدرسه علميه امام صادق محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید حسین حسینی، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد امروز در درس اخلاق خود در این حوزه گفت: ولایت پذیری سربازان در دوران دفاع مقدس با اهدای جان و مالشان بر همگان ثابت شد.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه گفت: روز عرفه روز بسیار با برکتی است و یوم العرفه از روزهایی عجیب است و خواندن دعای عرفه در این روز از ثواب بسیار بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به عظمت روز و شب عرفه گفت: لیله القدر در نزد زمینیان مخفی است و مشخص نیست که کدام شب لیله القدر است، همان‌گونه که در روایات آمده است، در ماه مبارک رمضان چون قرآن نازل شده است، می گویند شب قدر و در برخی روایات آمده است که وجود صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) لیله القدر است، اما امکانی دیگر نیز وجود دارد و آن هم شب نهم ذی الحجه است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه محمودآباد با بیان این که وظیفه طلاب علوم دینی با عظمت و خطیر است، گفت: طلابی که امروز در حوزه ها درس می خوانند باید اسلام را حفظ کنند و طلابی که در متب امام صادق(ع)، سربازی فرزندش مهدی صاحب الزمان(عج) را تجربه می کنند، باید به اسلام قوت ببخشند، زیرا طلاب مؤید امام زمان(عج) و موید دین هستند.

 

وی ادامه داد: طلاب باید به گونه ای رفتار کنند که دیگران را از غرق شدن نجات دهند، لازمه این امر آن است که ابتدا باید الهی شد و بعد ولایت را خوب درک کرد تا به این مقام رسید.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که ولایت مهم ترین مسأله در اسلام است، گفت: اسلام بر پنج آیه بنا شده است، نخست آن نماز است، نمازی پایدار باشد و ما را غرق نکند، نماز بی روح و ریاکارانه ما را غرق می کند و این نماز نیست، زیرا از نماز در قرآن به عنوان ذکرالله الکبر یاد شده است و آدمی در نماز باید به معراج مؤمن که عرش اعلی است برسد، دومین آنها روزه است، روزه ای که صرف نخوردن نباشد بلکه به انسان روح و جان ببخشد.

 

مسؤول حوزه علمیه محمودآباد در ادامه سخنان خود با بیان این که حج و زکات از مهم ترین مسائل در اسلام هستند، ادامه داد: اما حجی که شامل ولایت نباشد مورد قبول حضرت حق نخواهد بود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این که دوران دفاع مقدس بهترین فرصت برای اثبات ولایت پذیری بود، گفت: زمانی که اسلام و دین در خطر باشد، باید جهاد کرد و این نشان از ولایت پذیری است، آنهایی که سربازان دین بودند در ایام هشت سال دفاع مقدس جان دادند و ولایت پذیری خود را ثابت کردند.

 

وی با اشاره به جنایات داعش در کشورهای منطقه گفت: عده ای که اسم اسلام دارند امروز بر علیه اسلام به پا خواستند و اسلام و مسلمانان را سر می برند و به دار می آویزند، اینها مظهر شر و شرارت هستند و چیزی به نام ولایت پذیری در آنان وجود ندارد، آنها حتی به خودشان هم رحم نمی کنند و به راحتی و بدون هیچ واهمه ای به جنایات و کشتن مردان و زنان و کودکان بی گناه می کنند.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که به برکت خون شهدا و به همت مقاومت مردم در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و عزت قرار دارد، تصریح کرد: ملت ایران با ایمان راسخ به انقلاب اسلامی و شعارهای انقلاب، سربلندی ایران اسلامی را رقم زدند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیام انقلاب اسلامی مبارزه با نظام سلطه و استکبارستیزی است، گفت: این راهبرد و استراتژی مهم همواره در نظام اسلامی پررنگ خواهند ماند.

 

مسؤول حوزه علمیه محمودآباد، تنها راه تحقق آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی را استکبارستیزی دانست و تأکید کرد: باید انگیزه معنوی و روحیه انقلابی عموم جامعه در همه مقاطع حفظ شود تا بتوانیم بر توطئه های دشمنان فائق آییم./950/203/ب2

ارسال نظرات