۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۹۰۱۷۵
مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین‌ کاشان مطرح کرد؛

بهره‌مندی 800 شکوفه قرآنی از خدمات آموزشی قرآن و عترت مؤسسه امیرالمؤمنین ‌کاشان

خبرگزاری رساـ مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان تشکیل 35 واحد کلاس درس طی 8 سال گذشته را از دستاوردهای مدارس قرآنی این مؤسسه اعلام کرد و گفت: تاکنون 800 شکوفه قرآنی طی 9 سال گذشته از خدمات آموزشی قرآن و عترت این مؤسسه بهره مند شده اند.
حجت الاسلام حسن زاده مدير عامل مؤسسه قرآن و عترت امير المؤمنين کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده، مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و فعالیتهای آمادگی و پیش دبستانی جنت و افتتاح دبستان دخترانه قرآنی این مؤسسه، گفت: فعالیت های مدارس قرآنی از سال 86 تاکنون زیر پوشش مدیریت این مؤسسه آغاز شده است.

 

وی افزود: آمادگی پیش دبستانی و دبستان غیر دولتی جنت با مجوز رسمی از اداره کل آموزش و پرورش با حضور دویست نونهال در 13 کلاس درس از مهرماه امسال  طی مدت هشت ماه فعالیت خود را آغاز و تا پایان اردیبشهت ماه سال 95 ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام حسن زاده، تشکیل 35 واحد کلاس درس طی 8 سال گذشته را از دستاوردهای مدارس قرآنی این مؤسسه اعلام کرد و گفت: تاکنون 800 شکوفه قرآنی طی 9 سال گذشته از خدمات آموزشی قرآن و عترت این مؤسسه بهره مند شده اند.

 

وی آموزش مهارت آموزشی دبستان و پیش دبستانی از جمله مفاهیم علوم و ریاضی، کاردستی، خلاقیت و استعدادیابی، آموزش شعر و سرود همراه با بازی، آموزش بهداشت فردی و اجتماعی، آموزش و حفظ سوره های قرآن به زبان انگلیسی را از جمله برنامه های آموزشی این مدارس اعلام کرد

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین ‌کاشان همچنین، آموزش احادیث نهج البلاغه همراه با قصه گویی، آموزش روخوانی قرآن کریم، آموزش قصه های قرآن و برگزاری مناسبت های مختلف اعیاد، جشن های ملی و مذهبی، جلسات مشاوره ویژه والدین را از دیگر برنامه های آموزشی مدارس قرآنی این مؤسسه برشمرد.

 

به گفته وی، تاکنون دو دوره  مقدماتی و تکمیلی تربیت مربی قرآنی کودک کشوری با استفاده از اساتید برتر کشور و ارائه مدارک معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

 

حجت الاسلام حسن زاده، آموزش های دینی و قرآنی با رعایت استانداردهای لازم با استفاده از زبان کودکانه در این مقطع سنی را از مهم‌ترین اهداف تشکیل مدارس قرآنی اعلام کرد و گفت: یکی از روش‌های احیای آموزه های دینی از جمله قرآن و نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و سیره اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی و غربت زدایی از نهج البلاغه و سرمایه گذاری برای کودکان است.

 

به گفته وی، کودکان ضمن اینکه ذهن خام و آماده ای برای پذیرش همه مطالب دارند، از سنین کودکی بهتر می توانند با قرآن و احادیث اهل بیت(ع) آشنا و براساس روش زندگی اهل بیت(ع) زندگی کنند و خانواده را نیز با آموزه‌های دینی آشنا کنند./1307/202/ب2

ارسال نظرات