۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۱۹۶

مرحله نخست عملیات پاکسازی شمال مصر از تروریست‎ها پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ – نیروهای مسلح مصر اعلام کرد: مرحله نخست پاکسازی شبه جزیره سینا از تروریست ها به پایان رسیده و مرحله دوم این عملیات موسوم به توسعه در سینا را آغاز کرده است.
ارتش مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای مسلح مصر در بیانیه ای اعلام کرد که مرحله اصلی عملیات پاکسازی شبه جزیره سینا موسوم به «حق شهید» پایان یافت.

 

نیروهای مسلح مصر در این بیانیه افزود: این عملیات 16 روزه که با مشارکت و همکاری نیروهای پلیس انجام شد، روز سه شنبه با موفقیت پایان یافت که هدف از این مرحله ریشه کنی تروریسم از مناطق رفح، شیخ زوید و العریش در صحرای سینا بود.

 

نیروهای مسلح مصر خاطر نشان کرد در این علمیات، مراکز و کانون های اصلی تجمع تروریست ها که دست به اعمال خرابکارانه می زدند و باعث رعب و وحشت میان شهروندان مصری در منطقه شمال سینا می شدند، منهدم شد و همچنین طی این مدت این همه راه ها و محورهای اصلی و فرعی در شهرهای رفح، شیخ زوید و عریش و روستای تابعه آن ها تحت کنترل ارتش در آمد.

 

ارتش مصر با اعلام این که در این عملیات، مقادیر زیادی مواد منفجره، اسلحه و وسایل ارتباطی منهدم شد، افزود: بسیاری از تونل ها و مخفی گاه هایی که تروریست برای انجام اقدامات تررویستی از آن استفاده می کردند نیز ویران شد.

 

نیروهای مسلح مصر با مشارکت نیروهای پلیس، مرحله دوم این عملیات موسوم به «اعمال التنمیه بسینا» ( عملیات توسعه در سینا ) را برای به دست گرفتن کنترل کامل منطقه رفح، شیخ زوید و العریش، آغاز کرده است.

 

نیروهای مسلح مصر در مرحله بعدی، قصد دارند امنیت همه تاسیسات واماکن حیاتی را در سه شهر مذکور تامین کنند و مراقبت های بهداشتی و غذایی و اجتماعی را برای اهالی شبه جزیره سینا مهیا کنند.

 

ارتش مصر از دو هفته پیش تاکنون عملیاتی را علیه افراد مسلح در استان شمال سینا، مرکز فعالیت گروه موسوم به «انصار بیت المقدس»که بعدا به «ولایت سینا» تغییر نام داد و جانبداری خود را از گروه تروریستی داعش اعلام نمود، آغاز کرد.

 

گروهک های تروریستی از زمان عزل محمد مرسی عضو گروه اخوان المسلمین و در پی اعتراضات گسترده مردمی در سال 2013 حملات خود را علیه نیروهای پلیس و ارتش مصر شدت بخشیدند.

 

تاکنون صدها نیروی نظامی مصر در حملات افراد مسلح کشته شده اند.

 

این حملات در مناطق شمالی متمرکز شده اما به برخی مناطق دیگر مصر نیز کشیده شده است./981/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات