۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۹۰۱۹۸
پوتین:

قرآن به پیشی‌گرفتن در کارهای نیک سفارش کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور روسیه امروز، اول مهرماه، در مراسم افتتاح مسجد جامع مسکو اظهار کرد: قرآن کریم به پیشی‌گرفتن در کارهای نیک سفارش کرده است.
پوتين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مراسم افتتاحی مسجد جامع مسکو به مفهوم آیه شریفه «فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ:در نیکی‌ها بر یکدیگر سبقت جویید» (مائده،48) اشاره کرد.

 

ولادیمیر پوتین با تأکید بر اهمیت نقش مسلمانان در جامعه چند مذهبی این کشور، گفت: قرآن می‌فرماید در کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید.

 

پوتین در این مراسم که امروز در آستانه عید سعید قربان پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید برگزار شد، افزود: دین مبین اسلام طی قرن‌های متمادی در روسیه گسترش یافت و جامعه مسلمانان این کشور سهم بسیار ارزشمندی در ایجاد فرهنگ سازش عمومی داشته و دارد.

 

وی همچنین تصریح کرد: طی دو دهه گذشته شمار مساجد در روسیه دو برابر شده و مساجد بسیار زیبایی به عنوان نماد دین اسلام در مناطق مختلف ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

 

گفتنی است، مسجد جامع جدید مسکو به عنوان بزرگ‌ترین عبادتگاه مسلمانان در اروپا پس از 10 سال عملیات ساختمانی، امروز در یک مراسم بین‌المللی با حضور شخصیت‌های مذهبی و سیاسی روسیه و کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، افتتاح شد.

 

ساختمان جدید مسجد جامع مسکو با حدود 18 هزار و 900 مترمربع مساحت، ظرفیت بیش از 10 هزار نمازگزار را دارد.

 

این مسجد شش طبقه به عنوان بزرگ‌ترین مساجد اروپا هفت مناره و گنبد دارد که ارتفاع مناره های آن به 72 متر می‌رسد. مناره‌ها و گنبد 46 متری مسجد جامع مسکو از بسیاری از نقاط شهر قابل دیدن است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات