۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۹۰۲۰۸

نگرانی دانشجویان مسلمان آمریکا از ادامه اسلام هراسی در این کشور

خبرگزاری رسا ـ دانشمندان و دانشجویان مسلمان آمریکایی از برخورد دولت با آنان اظهار نگرانی کردند.
اظهار نگراني دانشجويان مسلمان از اسلام هراسي در آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از آن که نوجوان مسلمان آمریکایی به دلیل آوردن ساعت دست ساز به مدرسه از سوی پلیس بازداشت شد، دانشمندان مسلمان از تشدید تدابیر امنیتی و افزایش اسلام هراسی در آمریکا احساس نگرانی کردند.

 

از نظر دانشجویان آمریکایی، پرونده اختراع احمد محمد، قضیه ای محدود نیست و ممکن است هر لحظه برای سایر محققان و دانشجویان مسلمانان نیز تکرار شود.

 

امنا مگزوب دانشجوی مسلمان دانشگاه ام آی تی به روزنامه گاردین گفت: بعد از این اقدام پلیس، بعید نیست هر دانشجوی مسلمانی به دلیل انجام تحقیقات بازداشت شود.

 

وی افزود: همیشه احساس می کردیم که دین و اعتقادمان هر لحظه مورد حمله قرار می گیرد. اما بعد از رفع اتهام از احمد محمد و استقبال از اختراع او، اندکی آرام شدیم.

 

رشید امینی، مسلمان ایرانی آمریکایی در این باره گفت:  در آمریکا این گونه وقایع همیشه بر ما سایه افکنده است و به نظر نمی رسد که بتوان از آن فرار کرد. فقط باید تحت همین شرایط به زندگی ادامه داد.

 

وی افزود: من یک مهندس ناسا و دانشجوی دکترای فیزیک هستم. همچنین یک شرکت مرتبط با تحلیل تصمیمات علمی بنیان کرده ام. نمی دانم اگر برخوردی مانند آنچه با احمد محمد شده است، با من می شد، آیا می توانستم چنین دستاوردهایی داشته باشم یا خیر.

 

این دانشمند مسلمان با اشاره به سایر موفقیت های خود تاکید کرد: در انجام کارهای علمی و تحقیقاتی خود هنوز با نژادپرستی مواجه می شوم، حتی از سوی کسانی که به آنان بسیار کمک کرده ام./847/ب902/د

ارسال نظرات