۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۹۰۲۶۵

یکی از علمای بحرین نسبت به عدم بازسازی مساجد تخریب شده هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ عالم بحرینی با محکومیت تخریب مسجد بربغی خاطر نشان کرد که چشم پوشی از این جنایت خیانت به کشور و دین است.
حجت الاسلام شيخ فاضل الزاکي، معاون دبيرکل جمعيت الوفاق اسلامي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فاضل الزاکی عضو هیئت مدیره و رییس کمیته قانونی شورای علمای اسلامی بحرین نسبت به تخریب مسجد بربغی بحرین هشدار داد.

 

شیخ فاضل گفت: هیچ توجیه شرعی، قانونی و عقلانی برای تغییر مسجد بربغی وجود ندارد و نظام آل خلیفه باید این مسجد را در مکان اصلی خود بازسازی کند.

 

وی در صفحه رسمی خود در شبکه توییتر افزود: ساخت مسجدی در نزدیکی مسجد بربغی از سوی حکومت را تاسیس یک مسجد جدید به حساب می‌آوریم و این مسجد نمی‌تواند جایگزین مسجد بربغی شود.

 

این عالم بحرینی خاطر نشان کرد: مسجد بربغی، مسجد تاریخی است و تخریب آن جنایتی بزرگ در حق دین و کشور بوده و بر هیچ شهروند بحرینی جایز نیست که از این جنایت چشم پوشی کرده و یا از عمق جنایت آن بکاهد.

 

رییس کمیته قانونی شورای علمای اسلامی بحرین با اشاره به توجیه نظام در تخریب مساجد کشور ادامه داد: آل خلیفه همواره با انگیزه‌های مشخص و توجیه‌های نامعقول به تخریب مساجد روی آورده و با تمسک به بهانه‌های واهی، نیت شوم خود را در پشت این بهانه‌ها پنهان ساخته است.

 

شیخ فاضل تصریح کرد: موضوع مسجد بربغی، موضوعی شرعی است که سازش بردار نبوده و توجیه‌های ارائه شده از سوی حکومت در تغییر مکان ساخت آن و انتقال این مسجد به مکانی دور دست امری محکوم است. نظام سلطه با وانهادن پرونده سیاسی، هرچه سریعتر این مسجد را در مکان اصلی خود بازسازی کند.

 

گفتنی است نظام آل خلیفه با تخریب مسجد بربغی که از تاریخی‌ترین مساجد این کشور است، وعده بازسازی آن را در مکانی دیگر به مردم داد که این امر با مخالفت بسیاری از گروه‌ها و جریان‌های دینی، مذهبی و سیاسی مخالف نظام مواجه شد./981/ب902/د

ارسال نظرات