۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۹۰۳۱۶
امام جمعه موقت شهرری:

بندگی و رعایت تقوا انسان را به کمال می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز عید قربان شهرری با بیان این‌که حضرت ابراهیم(ع) به دلیل بندگی و تقوا از امتحانات سخت و دشوار سربلند بیرون آمد، گفت: چیزی که انسان را از خاک به افلاک می‌رساند بندگی و تقوای الهی است.
نماز عيد قربان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری، در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مصلی شهرری برگزار شد، ضمن تبریک عید بزرگ در خطبه اول با دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: در روز عید سعید قربان خداوند پیامبر خود حضرت ابراهیم(ع) را با درخواست قربانی فرزندش حضرت اسماعیل(ع) امتحان کرد.

 

وی افزود: همه انسان‌ها در دنیا دلبستگی‌هایی دارند که باید برای خدا قربانی کنند همانند حضرت ابراهیم(ع) که فرزندش اسماعیل(ع) را برای خداوند قربانی کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) چندین مرتبه از سوی خداوند امتحان شد که یکی از آن‌ها رها کردن همسر و فرزندش هاجر و اسماعیل(ع) به دستور خداوند در بیابان خشک و بی آب و علف مکه بود.

 

امام جمعه موقت شهرری در خطبه دوم ضمن توصیه مجدد مردم به تقوای الهی بیان داشت: چیزی که انسان را از خاک به افلاک می‌رساند بندگی و تقوای الهی است حضرت ابراهیم(ع) به دلیل بندگی و تقوا از امتحانان سخت و دشوار سربلند بیرون آمد.

 

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) از نوادگان حضرت نوح(ع) و دارای قلب سلیم بود او با همین قلب سلیم در برابر دشمنان خود پیروز می‌شد زیرا قلب سلیم خالی از شرک، زشتی، نفاق و دورویی است و خداوند کسی را که دارای چنین قلبی باشد یاری می‌کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: کسی که دارای قلب سلیم است نیت پاک و درست دارد و خداوند مدال تقوا را به کسی می‌دهد که از همه چیز خود در برابر خداوند بگذرد.

 

امام جمعه موقت شهرری در پایان خاطر نشان کرد: سرزمین مکه یادآور صفات بندگی و تقوای حضرت ابراهیم(ع) است برای اینکه او را الگو قرار داده و مانند او صادقانه به خداوند لبیک بگوییم./807/201/ب1

ارسال نظرات