۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۹۰۳۳۶
یکی از علمای سنی لبنان:

حجاج پس از بازگشت به کشورشان باید مبلغ وحدت باشند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت لبنان، تاکید کرد: حج یک فرصت طلایی برای ایجاد وحدت اسلامی بین مسلمانان است و عالمان دینی باید از این فرصت استفاده کنند.
شيخ احمد قطان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قطان، رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان در برنامه ای تلویزیونی به تشریح ابعاد فریضه حج پرداخت و گفت: شکی نیست که این عمل عبادی بزرگ می تواند ارکان وحدت اسلامی را میان مسلمانان تحکیم بخشد.

 

وی خطاب به مسلمانان اعلام کرد: بر شما مسلمانان واجب است که از فرصت طلایی استفاده کنید و پس از بازگشت از این همایش بزرگ الهی یک ملبغ وحدت در کشور خود باشید.

 

این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: مسلمانان باید با وحدت خود به جهانیان ثابت کنند که اسلام برای تمام انسان‌ها نوید دوستی و برادری را ارمغان می دهد و خشونت طلبی و اختلاف از ماهیت رحمانی اسلام به دور است.

 

قطان با بیان اینکه امروز تکفیری ها از هر ابزاری استفاده می کنند تا چهره اسلام را خدشه دار کنند، افزود: اسلام هیچ گاه با ادعای این افراد جنایتکار سنخیت ندارد و این افراد بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند.


رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان در پایان از عالمان دینی خواست که از فرصت و تریبون حج برای تبلیغ مبانی اصیل اسلامی بین توده‌های عظیم مسلمانان بهره گیرند و وحدت اسلامی را بین فرق مسلمانان نشر دهند.


وی در پایان خطاب به سردمداران سعودی گفت: شما باید از خداوند برای اقدامات خود بترسید و در تعامل با کشور مسلمان یمن تجدید نظر کنید. کشتن برادان مسلمان یمنی هیچ توجیه قابل قبولی ندارد./1321/ب903/د

ارسال نظرات