۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۹۰۳۸۵
معاون دبیرکل اتحادیه عرب:

مسأله فلسطین در راس اولویت‌های اتحادیه عرب در سازمان ملل است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل اتحادیه عرب، بر اهمیت هفتادمین دوره نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به ویژه به دلیل مطرح شدن مسائل عربی به خصوص فلسطین، تاکید کرد.
احمد بن حلي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد بن حلی معاون دبیرکل اتحادیه عرب در نشست خبری اظهار داشت: دبیرخانه اتحادیه عرب به ریاست "نبیل عربی" قرار است، همه پرونده ها و مسائل مهم را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مطرح کند و نقش فعالی در این نشست داشته باشد.

 

بن حلی افزود: امارات که ریاست دوره کنونی شورای اتحادیه عرب را بر عهده دارد، یکشنبه آینده نشستی را در سطح  وزرای خارجه کشورهای عربی با حضور نبیل عربی دبیر کل این اتحادیه، برای بررسی برخی مسائل و پرونده های مهم و در رأس آن مساله فلسطین، در نیویورک برگزار می کند.

 

وی تاکید کرد: در این نشست فرصت بهره برداری از نشست کمیته چهارجانبه بین المللی که مصر، عربستان، اردن و دبیر کل اتحادیه عرب خواهان برگزاری آن شده اند، فراهم می شود تا موضع یکپارچه عربی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی، اتخاذ شود.

 

بن حلی در پایان اظهار داشت: وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب مسائل مهم دیگری از جمله اوضاع یمن، لیبی و سوریه را نیز در این نشست بررسی می کنند./982/ب103/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات