۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۹۰۴۷۹
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

امت اسلام طرحی برای اداره حج ارائه کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم بیان این که جهان اسلام باید با یکصدا در این مسأله موضع بگیرند و طرحی را برای اداره حرمین شریفین به مسلمانان عرضه کنند، گفت: فاجعه منا گویاترین شاهد برای این است که آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد.
 امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در حرک مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که انسان نباید به طمع مادیات و جایگاه ادعای مسلمانی و انقلابی گری کرد، گفت: به صرف ادعا نمی توان گفت کسی انقلابی است بلکه انقلابی گری نشانه هایی دارد.


وی در خطبه دوم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، ولادت امام کاظم(ع)، ولادت امام هادی(ع) و عید سعید غدیر را به تمامی شیعیان تبریک گفت و افزود: با توجه به این مناسبت ها باید تلاش بیشتری برای معرفی معارف اسلامی کرد.


تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فاجعه تلخ منا، ضمن محکومیت بی کفایتی و سوء مدیریت دولت عربستان و با بیان این که امسال سعودی ها حج خونینی را برای مسلمانان جهان رقم زدند، اظهار داشت: شروع حج امسال با حادثه خونین مسجد الحرام و ختم آن با فاجعه ناگوار در منا بوده است.


وی ادامه داد: در تاریخ حج چنین شروع و ختمی سابقه نداشته و مدیریت غلط و اقدامات ناشایست سعودی ها سبب به وجود آمدن این فاجعه عظیم شد، سعودی ها سابقه 80 سال برگزاری حج را دارند اما با وجود این سابقه طولانی توان اداره این مراسم عظیم را ندارند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که سال گذشته حدود 20 میلیون زائر از سراسر جهان در کربلا و اربعین شهادت امام حسین(ع) حضور داشتند، ابراز داشت: با وجود تمامی تهدیدها و خطرات گروه های تکفیری هیچ اتفاق خسارت باری پیش نیامد این درحالی است که کشور عراق امکانات لازم را ندارد اما سعودی ها با 80 سال سابقه توان اداره حدود 2 میلیون زائر را ندارند.


وی عنوان کرد: سعودی امسال عید قربان را به کام جهان اسلام تلخ کردند، مسأله تولیت و اداره حرمین شریفین مسأله ای بسیار مهم است؛ خداوند در قرآن کریم صریحا می فرماید تنها افراد متقی می توانند متولی مسجد الحرام باشند، حال باید بررسی شود آیا متولیان فعلی مصداق این آیه هستند.


امام جمعه قم با طرح این سؤال که آیا متولیان فعلی مسجد الحرام حریم خداوند را نگه داشتند، خاطرنشان کرد: آل سعود به تنها چیزی که فکر نمی کند رضایت خداوند متعال است، نزد آل سعود جلب رضایت آمریکا و دیگر اربابان مهم تر از رضایت الهی است.


وی اضافه کرد: در سال 1366 آل سعود حجی خونین را رقم زد و در آن سال در حرم خدا بیش از 400 نفر از زائران خانه خدا را به صورت عمدی به قتل رساند، مورد دوم حادثه سقوط چرثقیل و فاجعه دیروز منا است، همین دو مورد گویاترین شاهد برای این است که آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که در گزارش ها می گویند که علت پدید آمدن این حادثه آمدن شاهزاده عیاش سعودی بود، گفت: این شاهزاده سعودی در آن محل با ارتش و پلیس حضور پیدا کرده بود و سبب مسدود شدن راه و پدید آمدن این فاجعه عظیم شد.


وی افزود: دولت سعودی به شدت سعی می کند علت این حادثه را پنهان کند اما چنین امری قابل مخفی کردن نیست، آل سعود هرگز نمی تواند از زیر بار جنایت روز گذشته شانه خالی کند؛ بنابراین حادثه تلخ مسجد الحرام و فاجعه منا اثبات می کند که آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین و اجرای مراسم حج را ندارد، این حقیقت را حضرت امام (ره) در پی حج خونین سال 66 فرمودند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که جهان اسلام باید با یک صدا در این مسأله موضع بگیرند و طرحی را برای اداره حرمین شریفین به جهان اسلام عرضه کنند، اظهار داشت: فاجعه روز گذشته غمی جانکاه برای مسلمانان داشت، رهبر عظیم الشأن انقلاب نیز ضمن تسلیت به امام عصر(عج) و بازاندگان در کشور سه روز عزای عمومی اعلام کردند.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری خواستار پیگری جدی این حادثه شدند و دولت محترم نیز به پیروی از مقام معظم رهبری سه روز عزای عمومی اعلام کردند؛ جانباختگان این حادثه قطعا مهمان ویژه خداوند هستند چون در حال احرام و انجام وظیفه به دیدار خدا رفتند و این ننگ و رسوایی برای کسانی ماند که خود را خادم حرمین شریفین می دانند اما با اسرائیل همسو هستند.


امام جمعه قم با بیان این که اسرائیل قبله نخست مسلمانان را هتک حرمت کرده و آل سعود قبله دوم را مورد اهانت قرار می دهد، اظهار داشت: آل سعود به جای این که به وظیفه خود در تأمین امنیت و حفاظت از جان زائران عمل کند، برای جلب رضایت شیطان بزرگ و صهیونیست ها مشغول جنایت در دیگر کشورها است./1323/پ201/ج

ارسال نظرات