۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۹۰۴۹۶

تشکیل کمیته بررسی دلایل حادثه منا در الازهر مصر

خبرگزای رسا ـ عضو هیئت علمی الازهر مصر ضمن ابراز تسلیت به خانواده قربانیان و آسیب دیدگان حادثه منا، خواستار تشکیل کمیته بررسی علت حادثه شد.
اسامه الازهري عضو هيئت علمي الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسامه الازهری عضو هیئت علمی دانشگاه الازهر با صدور بیانیه‌ای، حادثه کشته شدن حاجیان بیت الله الحرام در منا را به امت اسلامی تسلیت گفت.

 

در این بیانیه آمده است: این حادثه بزرگترین حادثه در طی دهه‌های اخیر حج است. این حادثه که به کشته‌شدن بیش از هزار تن از حاجیان خانه خدا انجامید، نشان از عمق فاجعه و مصیبتی دردناک دارد که قلب هر انسانی از آن به درد می‌آید.

 

الازهری گفت: از خداوند می‌خواهیم که به خانواده کشته‌شدگان صبر و آرامش نازل کرده، قربانیان حادثه را در مشمول رحمت خویش قرار دهد و هرگونه بلا و مصیبتی را از انسان‌ها دور نگه دارد.

 

وی با اشاره به تشکیل کمیته تحقیق و بررسی علل حادثه، هیئت‌های فقهی و مسؤولان بعثه حج را موظف به رسیدگی این موضوع و شناخت علت حادثه از طریق تشکیل کمیته تخصصی بررسی حقیقت کرد تا بدین وسیله، از پیشامد حوادث مشابه در سال‌های آینده جلوگیری شود.

 

عضو هیت علمی دانشگاه الازهر مصر، ضمن تسلیت به خانواده قربانیان حادثه منا، سلامتی و شفای عاجل آسیب دیدگان حادثه را از خداوند خواستار شد./981/ب902/د

ارسال نظرات