۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۹۰۵۵۶
امام جمعه بهاباد یزد:

بی‎تدبیری علت اصلی جنایت عربستان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهاباد یزد با توجه به این که می توان علت اصلی این جنایات را بی رحمی بعضی از سربازان آل سعود دانست، گفت: بی تدبیری و بی برنامه ریزی از علت های اصلی جنایت عربستان شمرده می شود که آل سعود باید جوابگوی این مشکلات باشد.
عربستان صنعا منا منا منا

حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با اوضاع ناهنجار عربستان، گفت: افکار جاهلیت عربستان سبب نابسامانی در امنیت مردم شده است.

 

وی افزود: متأسفانه عده ای از زائران جمهوری اسلای در عربستان مجروح و کشته شدند که باید مسؤولان با جدیت کامل اوضاع را درست کنند تا امنیت به طور کامل به زائران ایرانی برگردد.

 

حجت السلام دهقانی با اشاره به این که افکار غلط مسؤولان عربستانی سبب این جنایات شده است، اظهار داشت: آل سعود باید این جنایات را به گردن بگیرد و جوابگوی تمام کشور ها باشد.

 

وی با توجه به این که می توان علت اصلی این جنایات را بی رحمی بعضی از سربازان آل سعود دانست، خاطرنشان کرد: مهم ترین علت این جنایت بزرگ این است که عده ای از سربازان عربستانی به همراه وزیر مزدورشان به محل زائران آمده و درب های بعضی از این تجمع را بستند و سبب خفگی و شلوغ شدن ازدحام شده است.

 

امام جمعه بهاباد یزد بیان داشت: مسؤولان عربستانی باید برای راحت انجام شدن مناسک حج فکری کنند نه این که موقع حج دست به کار شوند، که علت اصلی جنایت قبلی که در مسجد الحرام بوجود آمد، همین بود که بی نظمی کارگرها سبب ازبین رفتن زائران کشور های اسلامی شد.

 

وی یادآورشد: بی تدبیری و بی برنامه ریزی از علت های اصلی دیگر این جنایت شمرده می شود که آل سعود باید جوابگوی این مشکلات باشد.

 

حجت الاسلام دهقانی با بیان این که کوتاهی مسؤولان ایرانی می تواند تا حدودی سبب این جنایت شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان ایرانی باید با جدیت و با تلاش زیاد این جنایات را از رژیم آل سعود پیگیر باشند.

 

امام جمعه بهاباد یزد با اشاره به این که مسؤولان ایرانی باید بدانند همیشه راه درست، تأمل و اعتدال نیست، اظهار داشت: وزیرخارجه باید از طرف دولت به عربستان شکایت کند تا بفهمند که این مردم بی سرپرست و بی کشور نیستند.

 

وی در پایان گفت: مردم هوشیاری و صبر خود را فراموش نکنند و با بصیرت این موضوع عربستان را پیگیر باشند تا در سایه ولایت این مسائل همچون موضوع عربستان حل شود./972/302/ب3
 

ارسال نظرات