۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۹۰۶۲۹
همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

اجتماع اعتراضی به جان‌باختن حجاج در منا و تعطیلی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در اعتراض به جان باختن تعداد کثیری از حجاج بیت الله الحرام به جهت بی کفایتی و سهل انگاری دولت آل سعود تعطیل شد.
مدرسه طالبيه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی همزمان به سراسر کشور در اعتراض به جان باختن تعداد کثیری از حجاج بیت الله الحرام به جهت بی کفایتی و سهل انگاری دولت آل سعود تعطیل شد.


بنا براین گزارش حوزه های علمیه سطح دو و به بالا استان تعطیل و حوزه های علمیه سطح یک از ساعت یازده درس های خود را در اعتراض به این عملکرد غیر قابل قبول آل سعود و بی کفایتی و رفتار غیر مسؤولانه دولت جنایت کار آل سعود تعطیل شده است.


حجت الاسلام انتظاری، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اعلام این مطلب از اجتماع طلاب و روحانیون استان در اعتراض به جان باختن تعداد کثیری از حجاج ایرانی و مسلمان در منا خبر داد.

 

وی با اشاره به حوادث اخیر عربستان، گفت: حادثه روز عید قربان لکه ننگ دیگری در تاریخ عربستان است؛ عامل اصلی این حادثه بی کفایتی و سوء مدیریت مسؤولان عربستان است و دولت عربستان باید پاسخگوی این مسأله باشد.


حجت‌الاسلام انتظاری با محکوم کردن دولت عربستان، تصریح کرد: سعودی‌ها صلاحیت و لیاقت اداره حرمین را ندارند و اکنون هیچ گونه آثار وجودی از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در مکه و مدینه دیده نمی شود؛ باید مسلمانان در قبال این موضوع هوشیار باشند.


وی آل سعود را رژیمی کودک‌کش دانست و عنوان کرد: آل سعود با حمله به یمن و کمک به گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه کودک‌کشی آشکاری به راه انداخته و ماهیت پلید خود را به همه نشان داده است؛ آل سعود مایه شرمساری کشورهای اسلامی است./854/203/ب2

ارسال نظرات