۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۹۰۶۹۴

انتقاد رییس مجلس سنای نیجریه از بی‌کفایتی عربستان سعودی

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس سنای نیجریه از عربستان به خاطر ناکافی بودن تدابیر ایمنی برای حفظ سلامتی حجاج بیت الله الحرام انتقاد کرد و خواستار بازبینی این تدابیر شد.
بوکولا ساراکي، رييس مجلس سناي نيجريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بوکولا ساراکی، رییس مجلس سنای نیجریه روز گذشته در بیانیه‎ای ضمن ابراز تاسف و تاثر عمیق از کشته شدن صدها زائر خانه خدا در منا، از مقام های عربستان خواست تا تدابیر و قوانین ایمنی این مراسم را برای حصول اطمینان از تکرار نشدن این فاجعه بازبینی کنند.


وی بازبینی و مدیریت صحیح شرایط امنیتی را لازمه جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده دانست.


در این فاجعه بزرگ که روز پنجشنبه گذشته رخ داد در حدود یک هزار و 500 زائر خانه خدا کشته و حدود 2 هزار نفر دیگر نیز مصدوم شدند.


ساراکی اضافه کرد: از شنیدن این خبر متالم هستیم و فاجعه کشته شدن زایران که از مناطق مختلف جهان برای انجام فریضه حج سفر کرده بودند خبری دردناک است.


دو هفته قبل از این فاجعه نیز، حادثه تاسف بار دیگری در خانه خدا رخ داد و طی آن یک جرثقیل سنگین ساختمان سازی سقوط کرد و در این حادثه نیز بیش از یکصد زائر خانه خدا کشته و 331 نفر دیگر زخمی شدند.


ساراکی همچنین با خانواده های کشته شدگان فاجعه منا ابراز همدردی و برای درگذشتگان طلب مغفرت کرد.


رییس مجلس سنای نیجریه از عربستان تاکید کرد که حج پنجمین ستون اسلام و ادای آن بر هر مسلمان توانمندی واجب است و حوادث فاجعه آمیز مانند آن چه امسال شاهدش بودیم می تواند به ایجاد ترس و هراس در ذهن حجاج آینده منجر شود./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات