۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۹۰۷۱۴
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

فرهنگ بسیجی چشم دشمنان را کور کرده است/ آل سعود برای حجاج ارزشی قائل نیست

خبرگزاری رسا ـ سردار سنایی راد با اشاره به حوادث اخیر منا و بی کفایتی آل سعود در اداره مراسم حج گفت: مردم عراق جمعیت عظیم چند میلیونی که طی یک روز به شهر کربلا وارد می‌شوند را به خوبی مورد تکریم قرار می‌دهند درحالی که آل سعود زائران خانه خدا را به عنوان تهدید برای خود می‌دانند.
سردار سنايي راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز در مراسمی به مناسبت هفته دفاع مقدس در گلستان شهدای اصفهان، ضمن تسلیت درگذشت هموطنان در حادثه منا و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: فاجعه منا جهان اسلام را عزادار کرد و لازم است ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد.

 

سنایی در ادامه خاطر نشان کرد: آل سعود با حمایت وهابیت و با استفاده از تفکر آنها قدرت گرفت و با ظلم جنایات بسیاری قدرت خود را حفظ کرده است، تفکر آل سعود از ابتدا بر مبنای تکفیر بوده است و آنها هیچ فرقه‌ و مذهبی را به غیر از خودشان قبول ندارند و به دنبال فتل و غارت همه هستند.

 

وی با بیان این‌که از آل سعود با تفکراتی که دارند انتظار رفتار صحیح با ضیوف الرحمان نمی‌رود تصریح کرد: عربستان سعودی توان اداره مراسم حج را ندارد و همواره این ناتوانی آنها به خوبی مشهود می‌شود، مراسم حج یک مراسم عبادی و سیاسی است که لازم است آن را از چنگال آل سعود آزاد کنیم و به انحصار آنها در اجرای و کنترل این مراسم پایان دهیم.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به کاهش سهمیه حضور حجاج طی سال‌های متمادی توسط آل سعود اظهار کرد: عربستان سعودی به جای میزبانی از حجاج و زائران خانه خدا تمام توانایی و امکانات خود را به تجاوز و کشتار در یمن اختصاص داده است و به همین دلیل امسال یک چهارم نیروهای امنیتی آل سعود و کسانی که مسؤولیت نظم و تأمین امنیت حجاج را بر عهده داشتند مشغول جنگ در یمن هستند و مابقی به دلیل شرایط موجود انگیزه‌ای برای فعالیت ندارند.

 

سنایی راد با اشاره به بیماری آلزایمر پادشاه عربستان و خروج کنترل و زمام امور از دستش ابراز کرد: بسته شدن راه حجاج برای عبور پسر مغرور پادشاه عربستان و به دنبال آن به وجود آمدن مشکلات بسیار برای حجاج قابل قبول نیست و همه این مسائل به علت این است که پسر پادشاه عربستان تقیدی به مسائل دینی ندارد و ارزشی برای زائران خانه خدا قائل نیست.

 

وی در ادامه افزود: اتفاقات رخ داده در عربستان همزمان شد با تفکیک مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی و آل سعود با جلب توجه افکار عمومی و شکل دادن این حوادث کمک بزرگی به رژیم صهیونیستی کرد، فجایع رخ داده در منا حادثه‌ای بزرگ است که جهان اسلام را تحت الشعاع خود قرار داده است و امروزه شرایط به گونه‌ای شده است که افکار عمومی جهان خانه خدا را فاقد امنیت می‌دانند.

 

عناصر داخلی که به دنبال رابطه با عربستان بودند پشیمان شدند

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان این‌که سران آل سعود به دنبال رفع تکلیف هستند و به جای قبول اشتباهات و بی مسؤولیتی خود قضا و قدر را دلیل این فجایع عنوان می‌کنند تصریح کرد: برخی عناصر داخلی به دنبال رابطه بیشتر و تحکیم روابط با عربستان هستند که با رخ دادن اتفاقات اخیر از گفته‌های خود پشیمان هستند و آنها نیز به بی کفایتی و بی درایتی آل سعود معترف شدند.

 

سنایی راد اختلافات داخلی در عربستان و نظام حکومتی این کشور را مؤثر در حادثه سقوط جرثقیل و اتفاقات سرزمین منا دانست و ابراز کرد: نیروهای سعودی و گارد سلطنتی این کشور با یکدیگر اختلافات داخلی بسیاری دارند و این اختلافات منجر به بروز مشکلات در اجرای مراسم حج شد و حجاج تاوا اختلافات داخلی آل سعود را پس دادند.

 

وی با اشاره به جلوگیری نیروهای امنیتی آل سعود از امداد رسانی به مصدومان اظهار کرد: پس از وقوع حادثه و نیروهای سعودی نه تنها کمکی به فرآیند امداد رسانی و به مصدومان حادثه نمی‌کردند بلکه مانع از امداد رسانی به مصدومان می‌شدند، هنوز هم نه تنها اجازه فعالیت به نیروهای امدادی ایرانی نمی‌دهند بلکه آمار صحیح و دقیقی هم از مجروحین و کشته شدگان ارائه نمی‌دهند.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به حضور عظیم زائران امام حسین (ع) در روز اربعین در شهر کربلا عنوان کرد: جمعیتی چند برابر زائران خانه خدا طی یک روز در عراق حضور دارند و مردم عراق علیرغم همه مشکلات و کمبود امکاناتی که دارند به خوبی زائران را مدیریت می‌کنند و از آنها پذیرایی کامل و بدون چشم داشتی دارند و آنها را نعمتی برای خود می‌دانند در حالی که وهابیون حجاج را به عنوان یک تهدید و مشکل ارزیابی می‌کنند.

 

صدام از فرهنگ بسیجی ملت ایران غافل شده بود

سنایی راد در ادامه با اشاره به فداکاری و ایثار شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی توازن نیرو بین دو طرف وجود نداشت، امکانات عظیم و گسترده‌ای از سوی کشورهای مختلف در اختیار صدام قرار گرفته بود، صدام با تکیه بر تجهیزات و امکاناتی که در اختیار داشت تصور می‌کرد 6 روزه خوزستان را فتح خواهد کرد اما علیرغم همه کمبودها و کارشکنی ها رزمندگان اجزاه این کار را به او ندادند.

 

وی با اشاره به ناآگاهی صدام از تفکر انقلابی و بسیجی مردم کشور ما تصریح کرد: فرهنگ دینی و اسلامی در قالب تفکر بسیجی معنا پیدا کرده و به همین دلیل است که امام خمینی فرمودند اگر تفکر بسیج در کشور حاکم شود چشم بیگانگان کور خواهد شد، دفاع مقدس برکات بسیاری برای ما داشت و ما را در برابر استکبار جهانی و نفوذ دشمن بیمه کرد.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران افزایش توان نظامی و اتکا بر توان داخلی و خودباوری را از دیگر برکات دفاع مقدس برشمرد و خطار نشان کرد: دشمن در ابعاد مختلف و در زمینه‌های گوناگون به دنبال نفوذ در کشور است، مسائل فرهنگی و اعتقادی از جمله مسائلی است که دشمنان به دنبال نفوذ در آن هستند.

 

سنایی راد در ادامه عنوان کرد: نفوذ دشمن به معنای این است که انقلاب توسط عناصر داخلی و خودی‌ها از بین برود، در دوران دفاع مقدس به سادگی می‌شد نیروهای عراقی را از ظاهر و از زبان و نوع پوشش تشخیص داد ولی تشخیص عناصر نفوذی داخلی بسیار مشکل است و مقابله با آنها نیز کاری است بسیار سخت و دشوار و دشمن به دنبال استفاده از این عناصر است./1304/201/ب3

ارسال نظرات