۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۹۰۹۰۸
رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات مطرح کرد؛

ضرورت خاطره‌نگاری در عرصه تبلیغ/ روایت خاطرات تبلیغی خود تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فرهنگی، هنری دفتر تبلیغات اسلامی، ثبت خاطرات تبلیغی را ضروری خواند و گفت: خاطرات تلخ و شیرین تبلیغ تأثیر شگرفی در تعمیق معارف دینی شنونده می‌گذارد و از جذابیت و جوهره منحصر به فردی در میان انبوه داستان‌ها و رمان‌های کم‌محتوا برخوردار است.
کتاب خاطرات تبليغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسنی، رییس مرکز فرهنگی، هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره سراسری خاطره‌نگاری اشراق که در این دفتر برگزار شد، اظهار داشت: این نخستین جشنواره‌ای است که همه طلاب و خانواده‌های آنها می‌توانند در آن شرکت کنند.

 

حسنی به تأثیر خاطرات شفاهی و تبلیغی طلاب و روحانیان در مخاطبان اشاره کرد و گفت: کمتر به خاطرات، روزنوشت‌ها، یادداشت‌ها و تصاویر تبلیغ پرداخته شده است؛ در صورتی که این سنت در حوزه مرسوم بوده است.

 

وی بیشترین تأثیر و معارف دفاع مقدس را برگرفته از خاطرات خواند و خاطرنشان کرد: جذاب‌ترین، تأثیرگذارترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های دفاع مقدس برگرفته از خاطرات آن دوران است؛ چنان که بهترین فیلم‌ها نیز از این خاطرات اقتباس شده است.

 

رییس مرکز فرهنگی، هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: خاطرات تلخ و شیرین تبلیغ که تأثیر شگرفی در تعمیق معارف دینی شنونده می‌گذارد و از جذابیت و جوهره منحصر به فردی در میان انبوه داستان‌ها و رمان‌های کم‌محتوا برخوردار است؛ متأسفانه مورد غفلت واقع شده و کمتر کسی به آن ارج می‌نهد.

 

وی استقبال طلاب از خاطره نویسی را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: عدم آموزش مناسب و ایجاد مسأله برای طلاب موجب عدم تمایل به بیان خاطرات و تجربه‌های تبلیغ است؛ در صورتی که در برخی موارد این گونه آثار از کتاب‌های تئوریک و پرحجم مؤثرتر است و سبب تقویت معارف دینی خواهد بود.

 

حسنی با اشاره به خاطره جذاب روحانی‌ای که برای آبرسانی به روستاییان مستضعف، خانه‌اش را فروخته است، افزود: روایت خاطرات تبلیغی مبلغان، نوعی تبلیغ دین است که در کنار رسانه‌ای کردن این خاطرات، طلاب و روحانیان نیز باید همت کرده و خاطرات را به هر شکل ممکن به این جشنواره ارسال کنند./908/پ202/ی

ارسال نظرات