۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۹۰۹۱۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد؛

رقابت 323 نفر در مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از راه یابی 323 نفر از متسابقین شهرستانی به مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و گفت: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم از 16 تا 18 مهرماه جاری در ارومیه برگزار می شود.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی و برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور متولی برگزاری مسابقات قرآنی است که به تبع آن ادارات کل اوقاف استان ها نیز مسؤول برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن است که در واقع پایه و اساس مسابقات بین المللی قرآن است.

 

 

حجت الاسلام جوانبخت، با اشاره به کسب رتبه برتر اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در چهارسال متوالی گفت: مسابقات قرآن کریم نیز از ویژه برنامه های مهم اوقاف است که برگزاری هرچه باشکوهتر آن نیز در کسب رتبه برتر تأثیرگذار بوده است.

 

وی تأکید کرد: امسال نیز تلاش می شود با فراهم کردن بهترین خدمات و امکانات مسابقات استانی قرآن کریم به لحاظ کمی و کیفی در عالی ترین سطح برگزار شود چراکه این امر ارزش گذاری به قرآن و خدمت در ساحت قرآن است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه از راه یابی 323 نفر از متسابقین شهرستانی به مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و تصریح کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم از 16 تا 18 مهرماه جاری در ارومیه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام جوانبخت یادآور شد: جهت جلوگیری از هر گونه شائبه و همچنین رعایت عدالت، داوری این دوره از مسابقات به داوران غیر بومی و مطرح کشوری واگذار شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بر ضرورت همکاری و تعامل این اداره کل با جامعه قرآنی استان تأکید کرد و افزود: اداره کل اوقاف به عنوان متولی فعالیت های قرآنی استان باید در طول سال برنامه مدونی جهت پیگیری امورات قرآنی داشته و اقدامات لازم را در جهت پیشبرد اهداف سازمان و تحقق مطالبات رهبری در حوزه قرآن انجام دهد.

 

وی با انتقاد از بی رغبتی برخی نهادها و ارگانها جهت مشارکت در فعالیت های قرآنی اذعان داشت: برای بهره گیری از نظرات و تجربیات در برگزاری مسابقات قرآن از 15 دستگاه اجرایی و نهادفرهنگی دعوت به جلسه شده بود، که فقط نمایندگان شش ارگان شرکت کردند که نشان دهنده مهجوریت قرآن است.

 

حجت الاسلام جوانبخت هدف از برگزاری جلسه ستاد هماهنگی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی را تعامل و جلب مشارکت در راستای برگزاری هرچه بهتر مسابقات به لحاظ کمی و کیفی اعلام کرد.

 

همگرایی نهادهای فرهنگی لازمه برگزاری باشکوه مسابقات قرآنی است

حجت الاسلام عیسی برادری، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این جلسه همگرایی بین نهادهای فرهنگی را لازمه برگزاری باشکوه مسابقات قرآن دانست و افزود: امیدواریم امسال نیز با همکاری دستگاههای اجرایی مختلف شاهد برگزاری رقابت های قرآنی استان در سطح عالی باشیم.

 

گفتنی است، جلسه ستاد هماهنگی و برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی و با حضور نمایندگان برخی دستگاههای اجرایی و نهادهای فرهنگی برگزار شد.

 

این جلسه که با هدف جلب مشارکت دستگاههای اجرایی و نهادهای فرهنگی در برگزاری مسابقات قرآن ترتیب یافته بود، نمایندگان دفتر فرهنگی و اجتماعی استاندار، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای، شرکت برق، جمعیت هلال احمر استان و شهرداری ارومیه حضور داشتند.

 

در این جلسه ضمن تشریح عملکرد ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان، حاضرین نظرات خود را در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر رقابت های قرآنی سال جاری ابراز کردند و همچنین مقرر شد، در راستای نهایی شدن تصیمات اتخاذ شده، جلساتی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شود./936/202/ب2

ارسال نظرات